The Seller Operation Solution (SOS) team focuses on various topics, with one goal in mind: To make the selling journey of sellers on Shopee to be as smooth and as positive as possible. To achieve this, SOS engages in studying and striving to understand what, why and how sellers are doing what they are doing and what they are not doing. In doing so, SOS suggests improvement on seller operation processes (to fit with Shopee’s operation policies), coordinate with internal Shopee team to enhance support for sellers (to fit with demand of most sellers during their operation process), or even adjust policies which many sellers are struggling to meet.
All for the sake of ensuring customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee be the ultimate shopping experience!
Job Description
- Work closely with a team of Key Account Managers and Seller Insights to understand sellers’ operational challenges.
- Work on initiatives to understand sellers’ operational challenges and develop performance improvement projects led by the Seller Operations team, including but not limited to :
- Improvement to the overall seller operations process on the platform
- Improvement to the sellers' business in demand planning, inventory management, order fulfillment process
- Enhancement of current products and features offered by Shopee for sellers.
- Development of various services and supports that meet sellers' needs.
- Work on project management tasks including:
- Collect, review, and analyze data to identify gaps and opportunities
- Develop project plans, schedules, and dependencies
- Coordinate implementation, drive actions across different teams
- Track results and escalate issues
- Present the project outcomes
- Coordinate with other teams to assist in delivering project results
- Assisting team leader in other tasks assigned
- Work experience at least 5 years in a fast-paced environment; preferably experience in consulting, e-commerce or relevant industries
- Strong numerical and analytical skills background. Able to draw insights from complex data
- Experience in driving improvement initiatives
- Comfortable working with multiple projects and dealing with a number of different stakeholders
- Experience in team management
- Excellent written and verbal communication skills in English
Chúng tôi là ai?
NCC là một công ty chuyên cung cấp dịch vụ gia công phần mềm công nghệ thông tin. Được thành lập từ năm 2014 và chúng tôi đã nhanh chóng khẳng định vị thế của mình trên thị trường, hiện đang là một trong những doanh nghiệp công nghệ thông tin uy tín tại Việt Nam.
Lĩnh vực hoạt động của chúng tôi là gì?
Chúng tôi đã và đang tận dụng sự kết hợp của nguồn nhân lực tuyệt vời, công nghệ tiên tiến và giải pháp sáng tạo, cung cấp dịch vụ tốt nhất cho khách hàng để góp phần chuyển đổi thế giới.
Mục tiêu của chúng tôi là gì?
NCC đang nỗ lực trở thành một trong những công ty cung cấp dịch vụ gia công phần mềm hàng đầu có mặt trên toàn cầu và trở thành đối tác tin cậy của hàng loạt doanh nghiệp hàng đầu trên thế giới trong nhiều ngành nghề khác nhau.
Tại sao chúng tôi là lựa chọn tốt nhất?
Đầu tiên, chúng tôi luôn luôn làm việc với niềm đam mê và tinh thần trách nhiệm cao. Bên cạnh đó, chúng tôi còn xây dựng mối quan hệ lâu dài và hiệu quả với khách hàng dựa trên sự thấu hiểu, minh bạch, tin cậy và chất lượng cao.