Mô tả công việc
We are looking for an experienced and dedicated Sales Executive to build up our business activities.
The Assistant for the Cocoa Experiences Project will guide customers through engaging cocoa experiences and support B2B sales administration tasks. You'll share the story of Vietnamese chocolate, manage customer interactions, and ensure smooth order execution for B2B sales. Your role blends storytelling, customer service, and administrative tasks to create memorable experiences.
PRIMARY DUTIES
Host
• Act as the primary host, leading customers through engaging cocoa experiences.
• Share captivating stories about cocoa history, Vietnamese chocolate, and culture.
• Conduct mini-tours showcasing the cocoa journey from garden to kitchen, featuring interactive elements like chocolate tasting and making.
• Offer personalized guidance on signature chocolate product tastings.
• Promote products and services to enhance customer engagement and satisfaction.
• Deliver exceptional customer service to create memorable and meaningful experiences.
• Prepare and manage materials, tools, and props for cocoa experience sessions.
• Collaborate with internal teams to ensure smooth session preparation and execution.
Admin – Support B2B Channels
• Coordinate with sales, operations, and production to ensure smooth order execution.
• Manage order processing, delivery schedules, and packaging quality.
• Monitor stock availability for sales and demonstrations.
• Prepare and manage documents for orders, payments, and invoices; follow up with customers as needed.
• Maintain and update customer databases and internal records.
• Provide administrative support and assist with internal and external coordination
Quyền lợi được hưởng
‒ Salary: 8mil – 10mil (basic salary)
‒ Sales incentives monthly if reach the target
‒ 5 days per week
‒ SHUI in full, based on the gross salary
‒ Lunch allowance, parking allowance (depend on working location), birthday benefit.
‒ 12 days of annual leave + 01 leaving on the birthday
‒ Training opportunities
‒ Health insurance 24/7 after working 24 months continuously
‒ Annual salary review
‒ Yearly health check
‒ Yearly company trip (depend on business result)
Yêu cầu công việc
• Strong interest in cocoa, chocolate, and Vietnamese culture, with enthusiasm to learn and share this passion.
• Exceptional storytelling and communication abilities to engage and connect with customers in both Vietnamese and English.
• Previous customer-facing experience, preferably in hospitality, coffee, or bartending services.
• Highly organized, detail-oriented, and skilled in time management, with a proactive approach to problem-solving.
• Positive attitude, ability to thrive in a dynamic, fast-paced environment, and willingness to work flexible hours, including weekends and holidays.
• Proficiency in Microsoft Office and experience with administrative tasks.
• Collaborative and well-mannered, with the ability to build strong relationships with customers, partners, and team members.
Yêu cầu hồ sơ
S.I.M. VN là nhà cung cấp nguyên liệu, hương liệu và phụ gia cho ngành công nghiệp Thực phẩm, Dinh dưỡng cho người và thức ăn chăn nuôi hàng đầu tại Việt Nam; đồng thời là công ty cung cấp các dịch vụ nghiên cứu, phát triển công nghệ và giải pháp nguyên liệu dựa trên sự thấu hiểu và khát khao cống hiến của đội ngũ dày dạn kinh nghiệm. Bề dày lịch sử, sự thấu hiểu thị trường, quá trình không ngừng phát triển để cải tiến công nghệ và dịch vụ cũng như hệ thống cơ sở vật chất và vận hành chuyên nghiệp mang đến cho chúng tôi những khả năng vượt trội để đáp ứng nhu cầu về thực phẩm, đồ uống, sức khỏe và dinh dưỡng,v.v... của mọi khách hàng.
Văn hóa làm việc tại S.I.M. VN
Các chiến lược kinh doanh và định hướng phát triển của chúng tôi đều hướng đến cải thiện chất lượng cuộc sống của con người, bao gồm các nhân viên đang làm việc cho S.I.M. VN và gia đình của họ. S.I.M. VN đầu tư vào không gian hiện đại và cơ sở vật chất mới nhất theo tiêu chuẩn quốc tế để tạo nên một môi trường làm việc thuận lợi – nơi các nhân viên của chúng tôi phát huy tối đa hiệu năng lẫn hiệu suất công việc của họ.
S.I.M. VN đầu tư vào không gian hiện đại và cơ sở vật chất mới nhất theo tiêu chuẩn quốc tế để tạo nên một môi trường làm việc thuận lợi – nơi các nhân viên của chúng tôi phát huy tối đa hiệu năng lẫn hiệu suất công việc của họ. Bên cạnh đó, chúng tôi có hơn một trăm nhân viên ưu tú, mà gần nửa trong số họ là những người đã gắn bó với S.I.M. VN từ những ngày đầu tiên. Sự đồng lòng, đoàn kết, gắn bó khiến S.I.M. VN không những trở thành ngôi nhà thứ 2 mà còn là một môi trường làm việc lý tưởng nơi đánh thức tiềm năng của mọi cá nhân.
Tại S.I.M. VN, chúng tôi trân trọng tài năng và tôn vinh sự gắn bó.
Cơ hội phát triển bản thân
S.I.M. VN đem đến cho mọi nhân viên của chúng tôi điều kiện tốt nhất để cân bằng cuộc sống và duy trì bền vững sức khỏe Tài chính lẫn sức khỏe Tinh thần.
Ngoài ra, S.I.M. VN còn tạo ra những cơ hội đào tạo để nâng cao kỹ năng và chuyên môn liên tục cho nhân viên của chúng tôi, với chuyên gia ở trong và ngoài nước.