Mô tả công việc
Brief summary of job profile:
The HR Admin Executive is responsible for supporting the Compensation & Benefits (C&B) team to ensure the accuracy and timeliness of daily C&B operations. This includes managing employee documentation and facilitating various HR processes related to social insurance, personal income tax (PIT), and labor contracts, while ensuring compliance with statutory requirements related to compensation and benefits.
Key Accountabilities:
· In charge of labor contract management, including preparing new contracts, renewing contracts, and preparing appendix contracts.
· Prepare documents for making claims for Social Insurance benefits (e.g., sick leave, maternity leave) and follow up on payments for employees.
· Prepare HR- related reports and metrics as required by local authorities.
· Work closely with relevant government offices such as the Tax Authority and Social Insurance Authority.
· Respond to employee inquiries and concerns relating to C&B policies and practices.
· Maintain accurate HR records and documentation.
· Collect documents and information to assist in registering Social, Health, and Unemployment insurance contributions for new employees.
· Support the preparation of documents for PIT code issuance, dependent relief registration, PIT declaration, and finalization for employees.
· Cross check, and maintain employees&039; supporting documents, ensuring compliance with Vietnamese laws and regulations.
· Record and manage employees&039; Social Insurance Books (SIB), including preparing applications for issuing SIB, controlling SIB, and recording SIB for resigned employees.
. Support other HR team members to ensure the smooth operation of the HR Department.
Yêu cầu công việc
Job Requirements:
Education/ Training Qualifications
Bachelor’s degree in Human Resources, Business Administration, or a related field.
Work
Experience
01+ years of experience in a similar role, preferably in the food & beverage/ retail industry.
Knowledge of:
Knowledge of Vietnamese labor laws and regulations regarding PIT and social insurance is preferred.
Skills (Ability to):
Good communication skills.
Strong attention to detail, ensuring accuracy in C&B operations and data management.
Ability to work under pressure and meet deadlines, managing multiple tasks and priorities within the C&B function.
Fluent English proficiency in speaking and writing is a plus.
Proficient in MS Office Suite (Excel, Word, PowerPoint).
Ability to handle confidential information with integrity.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-18 01:45:03
Công ty TNHH Vận tải Hà Sơn Hải Vân mang thương hiệu HASONHAIVAN được thành lập trên cơ sở sát nhập giữa hai công ty vận tải hàng đầu miền Bắc: Công ty Cổ phần vận tải và Du lịch Hà Sơn và Công ty Liên doanh Vận chuyển Quốc tế Hải Vân. Với 20 năm kinh nghiệm chuyên hoạt động trong lĩnh vực vận chuyển hành khách, Hà Sơn Hải Vân trở thành công ty chuyên nghiệp trong lĩnh vực: Kinh doanh vận tải hành khách bằng xe đường dài bằng xe khách chất lượng cao các tuyến: Hà Nội – Lào Cai; Hà Tĩnh – Lào Cai; Bắc Ninh - Lào Cai; Kinh doanh khai thác bến xe; Kinh doanh giao nhận hàng hóa và chuyển phát nhanh bưu phẩm.
Trong đó, Hà Sơn Hải Vân chiếm thế mạnh về khai thác và phục vụ khách du lịch chuyên tuyến Hà Nội – Lào Cai với lượt khách đạt đến con số hàng triệu người chọn và sử dụng dịch vụ này. Đến nay, Hà Sơn – Hải Vân trở thành thương hiệu hàng đầu về chất lượng trong lĩnh vực vận chuyển hành khách tuyến Hà Nội – Lào Cai , chiếm hơn 50% thị phần vận chuyển hành khách. Đồng thời, doanh nghiệp cũng dẫn đầu về dịch vụ gửi hàng hóa chọn lọc có chất lượng và uy tín tốt nhất trên phạm vi toàn quốc.
Review Futa - Hà Sơn
Là một Tập đoàn lớn đang trong giai đoạn chuyển đổi và phát triển sẽ rất nhiều cơ hội để các bạn học hỏi(IT)