Job Responsibilities
- Business Development:
- Ensure the execution plan following The PRUVenture Strategy & Direction, focusing on developing & accelerating young & dynamic full-time agents, sales leaders, high educated GAD generation to focus on growing Urban customer segments.
- Be responsible to planning and the sales activities and business activation plans to create prospects, attract Urban customers and expand the PRUVenture customer base.
- Be Responsible to maintain high productivity (case per active) and retention rate of PLs in his/ her Region align with the PRUVenture’s strategy.
- Be responsible to build MDRT among his/ her Region align with the PRUVenture’s strategy.
- Be responsible for APE contribution by leading BDMs and Pru-Planners of the delegated Region to achieve and exceed the APE Target; Closely monitoring the Region monthly APE performance and timely address sales performance issue to minimize Channel’s business impact.
- Be Responsible to work with BDMs and PLs to collect Premium K2 as much as possible, aligning with PRUVenture’s strategy.
- Keep learning from best practices among PruPlanners, teams and competitors to fine-tune operation models and achieve higher results
- People Management:
- Be responsible for Pru-planner recruitment by proactively involving in the selection & recruitment process to achieve number of Pru-planner monthly new recruits set for the Region; and accountable to attract and retain Pru-Planners.
- Be accountable for sales quality and customer services by frequently/timely conducting sales coaching and providing service guidance to BDM and Pru-Planners to address all quality & service issues.
- Participate in training meetings/action plans in order to keep improving sales quality of PruPlanners and provide proper feedback to trainers.
- Be responsible for deploying and managing the implementation of EDP Program and accountable for keeping track of Pru-Planners learning and development plan.
- Recruit, retain and develop BDM to ensure capable sales force for PRUVenture
- Operation, Risk Management & Other:
- Direct the enforcement of need-based sales process, policies & procedures, local regulations, internal control & operational risks to ensure full adherence to PVA legal and regulatory requirements across the functional area of the PRUVenture South/Central/ North.
- Be responsible for deploying and implementing an effective incentive plan to create pay for performance culture and to increase Pru-Planner’s motivation.
- Be accountable for fostering a compliance culture as well as managing operational & compliance risks by liaising with the Compliance Coordinator to implement PVA internal controls & Group Compliance Policies.
- Other tasks and projects as assigned by managers.
- Qualifications & Experience
- Bachelor’s degree in Business Administration/ Finance
- Advantage: Master’s degree
- 5-7 years of experience in frontline sales & customer management
- Working experience in Finance & Banking, Insurance industry is an advantage
- Knowledge and skill
- Good understanding of Insurance market and Financial services in Vietnam
- Good command of English in both writing and speaking
- Competencies
- Sales & Services Management
- Analytical Thinking, Business Analysis and Project Management
- Interpersonal Sensitivity, Team Building & Motivation and Talent Magnet
- Assertive, Persuasive and influencing
- Communication and Negotiation
Khởi đầu từ một xưởng lắp ráp linh kiện tủ điện vào năm 2002, trải qua gần hai thập kỷ hình thành và phát triển, Vietstar đã không ngừng vươn mình lớn mạnh. Năm 2021, Vietstar Meiden trở thành môt thành viên chính thức của Tập đoàn Meiden đến từ Nhật Bản. Là một công ty sản xuất tủ bảng điện hàng đầu ở Việt Nam, cho đến nay Vietstar Meiden đã cung cấp hàng trăm ngàn tủ điện, được vận hành an toàn trong hơn 3000 dự án và trên lưới điện của điện lực Việt Nam. Sản phẩm tủ điện của Vietstar Meiden đã có mặt trên khắp thị trường Việt Nam và đang vươn mình sang thị trường các nước trong khu vực và trên thế giới. Để đạt được những thành công đó Vietstar Meiden sở hữu cho mình một bộ máy kiện toàn với hơn 200 nhân viên cùng 4 văn phòng tại các thành phố lớn như TP HCM, Bình Dương, Hà Nội và Đà Nẵng. Một nhà máy sản xuất được đầu tư với các máy móc hiện đại trên diện tích hơn 14,700 m2 cùng tất cả các quy trình thiết kế, sản xuất và lắp ráp được tuân thủ theo quy chuẩn ISO 9001 - 2015, các sản phẩm được chế tạo và thử nghiệm theo tiêu chuẩn IEC đảm bảo phục vụ tốt nhất cho mọi khách hàng nội địa cũng như quốc tế.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2004
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,