Expired date: 31/12/2024
Team: Marketing
About UrBox
UrBox is Vietnam’s leading digital gifting & loyalty platform that enables businesses to integrate their reward & loyalty programs with an ever-growing network of more than 200 brands & 15,000 accepted online and offline stores in Vietnam.
UrBox has the widest network of clients in loyalty in Vietnam
We are proud to be the prime partners in providing loyalty & reward solution gifting and loyalty solutions to many big organizations in the aviation, banking, FMCG, Insurance, Real Estate industries and more
Job Description
- Build a clear, comprehensive content strategy & implement detailed action plans on the following social channels, with 70% focus on B2B contents (company’s products & solutions, industry knowledge sharing) and 30% on B2C (UrBox App, end-users trends & insights)
- Website: Write & upload content to introduce about our company and its services; be able to highlight our USP; add meta data & back-links to improve SEO; perform periodic interview/survey with our clients/partners/users to compose convincing testimonials and informative blogs
- LinkedIn: Build up UrBox LinkedIn page from scratch to attract a high number of followers with good content strategy.
- Company credentials: Support BD/Partnership team to build sales pitch documents with compelling storytelling and highly attractive visualization, which can greatly boost BD/sales performance; Produce high-quality TVCs, product demo and guidance videos for clients/users upon request.
- Manage daily post on our Facebook Fan-pages & Explore fun/creative approach to building up our company presence on new social channels/means: Tiktok, Facebook community groups, Seeding, KOL, etc
- UrBox App: Schedule and prepare daily content for Banner/App Push/other App inventories; Allocate the Banner/Noti slots reasonably between different business lines and introduce processes to manage the booking efficiently.
- Advanced: Strategically write; or seek partnership with organizations/agencies to co-author and co-publish E-books, Whitepapers, Case studies, etc to promote UrBox‘s brand name and expertise in the relevant industry fields, thus supporting B2B lead generation.
- Work with the Design team to order creative assets; perform quality checks to ensure meeting UrBox brand guidelines.
- Manage overall content schedule on all channels to optimize slots and avoid conflicts; Continuously track, monitor and improve performance (impression, engagement, etc).
- Perform other related tasks as assigned by the line manager.
- Education: Bachelor’s Degree in Marketing/Business or related field from a reputable University.
- Experience: More than 2 years of experience in Social/Content Marketing; preferably in B2B/B2B2C companies; and/or having built your own social channel (Tiktok/Facebook fanpage, etc) (please include portfolio when applying)
- Skill-sets required: Exceptional content writing skill, Product/Service/Company understanding & Insight driving, Creative thinking, Strong interpersonal skills
- Personality/Others: Can-do spirit, Proactivity, High Commitment
Full Name *
Email Address *
Phone Number *
- More information
To attach your Resume, click here to upload from your Computer.
Security code *
Submit
Related jobs
- TeleMarketing Executive
Công ty cổ phần Wilson Việt Nam là một trong những nhà phân phối sàn gỗ công nghiệp hàng đâu Việt Nam hiện nay. Sản phẩm của Wilson được nhập khẩu từ các quốc gia có nền công nghiệp phát triển và có thương hiệu trong thị trường sàn gỗ như: Bỉ, Đức, Pháp, Thái Lan, Malaysia
Công ty cổ phần Wilson Việt Nam có tiền thân từ Công ty TNHH thương mại & Nội thất Quang Huy, là công ty có hơn 10 năm trong lĩnh vực sàn gỗ công nghiệp trên địa bàn Hà Nội và các tỉnh phía Bắc với mục tiêu chiếm lĩnh thị trường các tỉnh phía Bắc. Với tiềm lực hỗ trợ mạnh mẽ và kinh nghiệm hoạt động trong lĩnh vực sàn gỗ, ngay từ khi thành lập, Wilson luôn mang trong mình một sứ mệnh “mang vẻ đẹp đến mọi nhà thông qua việc tìm kiếm và cung cấp các loại sàn gỗ có chất lượng, an toàn với sức khỏe con người và thân thiện với môi trường”.
Wilson không ngừng nỗ lực phát triển để trở thành nhà phân phối sàn gỗ hàng đầu Việt Nam và có uy tín quốc tế. Cùng với mục tiêu đó, ngay từ khi mới thành lập, Wilson đã đặt ra những giá trị cốt lõi và coi đó là sự sống còn của công ty cũng như là chân ga để Wilson mạnh mẽ đi lên.