Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Công ty Cổ phần XNK thủy sản Bến Tre trước đây là Nhà máy đông lạnh 22, thành lập năm 1977 là doanh nghiệp nhà nước trực thuộc Sở Thủy sản Bến Tre. Đầu năm 2004 Công ty chính thức hoạt động dưới hình thức Công ty cổ phần. Với khoảng 35 năm kinh nghiệm trong hoạt động sản xuất, chế biến và xuất khẩu các mặt hàng thủy sản đặc biệt là nghêu và cá tra, Công ty đã từng bước phát triển và khẳng định vị thế của mình trên các thị trường nhập khẩu như EU, Mỹ, Nhật, … Từ sau khi cổ phần hóa, kết quả hoạt động SXKD hàng năm của Công ty tăng trưởng vượt bật và trở thành một trong những Công ty làm ăn hiệu quả, uy tín nhất của Việt Nam. Có thể nói Công ty đã xây dựng thành công hình ảnh của một nhà cung cấp thủy hải sản đáng tin cậy nhất tại Việt Nam. Để nâng cao chất lượng sản phẩm Công ty không ngừng cải tiến, áp dụng nhiều hệ thống quản lý chất lượng và đã được chứng nhận như GMP, HACCP, ISO 9001:2008, MSC, BRC, IFS, ASC… Bên cạnh đó, Công ty đã xây dựng vùng nuôi thủy sản đảm bảo 100% nhu cầu nguyên liệu cho hoạt động sản xuất chế biến được ổn định và đạt được các chứng nhận chất lượng quốc tế Global GAP, ASC. Trong hoạt động của mình. Công ty luôn xác định nguồn nhân lực là tài nguyên quý giá nhất, vì vậy công tác tuyển dụng, đào tạo nâng cao tay nghề luôn được chú trọng Hiện nay, Công ty đang có nhu cầu tuyển nhiều lao động phổ thông để đáp ứng cho các hoạt động SXKD. Được biết trong hoạt động của các tổ chức, đoàn thể tại địa phương luôn quan tâm đến giải quyết việc làm cho thanh niên, hội viên, lao động nhàn rỗi nhằm nâng cao thu nhập, phát triển kinh tế gia đình, địa phương. Vì vậy, Công ty kính mong Quý Tổ chức / Đoàn thể dành chút thời gian quan tâm đến nhu cầu tuyển dụng của Công ty và giới thiệu đến thanh niên, hội viên chưa có việc làm, lao động nhàn rỗi ở địa phương biết và liên hệ Công ty khi có nhu cầu. Để giữ vững và phát huy những giá trị mà Công ty đã xây dựng, Công ty cam kết thực hiện đúng các chế độ về pháp luật lao động và xây dựng nhiều chính sách, chế độ đãi ngộ cho người lao động.