Mô tả công việc
HR Officer is mainly responsible for recruitment and non-academic training functions and assists HR & Admin on other projects in a professional manner for the purpose of retaining satisfaction from internal clients.
Responsibilities and Duties:
• Oversee HR General, Recruitment & Expat Formalities responsibilities with the support from HR Corporate Team;
• Manage professional communications and announcements aimed at keeping staffs informed of key updates;
• Maintain accurate and up-to-date HR records (electronic and hard copies) and handle filing in a professional and careful manner;
• Prepare HR reports and metrics for management review;
• Stay informed about HR trends and best practices and suggest improvements to enhance HR operations.
1. Recruitment & Training:
• Handle recruitment for assigned positions and support the team in other recruitment activities;
• Collaborate with hiring managers to identify staffing needs and ensure timely filling of vacancies.
• Maintain recruitment metrics and provide regular reports to management.
• Monitor check-in procedures and deliver induction to ensure newcomers feel welcome on their first date;
• Prepare service and employment offers/ contracts;
• Oversee logistics for training activities;
• Coordinate with related parties and external training providers to organise training courses where needed;
• Evaluate the effectiveness of training initiatives and make recommendations for improvement.
2. Expat Formalities
• Be responsible for collecting required documents and preparing applications for expat formalities (work permit, TRC, visa, etc.);
• Coordinate with related parties to manage all aspects of expatriate formalities, including visa processing, work permits, and immigration requirements.
• Collaborate with relevant government agencies and external vendors to ensure compliance with local regulations.
• Assist expatriate employees with relocation logistics and support their integration into the organization.
And other tasks assigned by Line Manager.
Yêu cầu công việc
Education:
• University degree in Human Resources, Business Administration or a related field
• English fluency, strong communication both verbal and written
• Microsoft office literacy, especially Excel. At least 1-year-experience at similar role.
Competencies:
• Problem solving. Organizational and time management skills
• Ability to work independently and as part of a team. Excellent interpersonal and communication skills
• Ability to handle sensitive and confidential information with professionalism and integrity
• Knowledgeable of HR general functions
• Strong knowledge of HR best practices, Labour laws, and labour-related regulation
Personalities: Detail-oriented. Willing to learn. Can-do attitude
Others: Professional appearance. Understanding of school operation
Quyền lợi được hưởng
Private premium medical insurance & accident Insurance
Nghỉ phép có lương
26 days leave
Khác
Children tuition assistance scheme
Công ty Jesco Hòa Bình Engineering (JHE) tiền thân là công ty Cổ Phần Cơ Điện Hoà Bình được thành lập vào năm 2008, công ty chuyên thi công lắp đặt trang thiết bị công trình xây dựng, hệ thống điện - điện nhẹ, hệ thống điều hòa không khí và thông gió, hệ thống phòng cháy chữa cháy, hệ thống cấp thoát nước,v.v. Jesco Hoà Bình luôn đặt chất lượng lên hàng đầu, lấy kỹ-mỹ thuật công nghệ làm trung tâm cho các hoạt động sản xuất kinh doanh cùng với chiến lược xây dựng những nền tảng cho sự phát triển lớn mạnh và bền vững của công ty.
Đặc biệt, trong năm 2013 đã đánh dấu sự phát triển với việc liên kết cùng Jesco Asia – công ty thành viên thuộc Tập đoàn Jesco Holding của Nhật Bản với bề dày kinh nghiệm trong lĩnh vực thiết kế & thi công điện. Công ty CP Jesco Asia sẽ phụ trách chính các mảng về tư vấn, kinh doanh và thiết kế còn công ty Jesco Hoà Bình sẽ phụ trách mảng thi công tổng hợp. Điều này sẽ tận dụng và phát huy được khả năng, kinh nghiệm và sức mạnh của hai phía JESCO và HÒA BÌNH. Sự hợp tác chặt chẽ và phân công công việc rõ ràng này sẽ tạo ra sự “ thuận lợi” và “nhanh chóng” hơn trong việc xây dựng cơ sở hạ tầng tại Việt Nam.
“Với sự lớn mạnh và phát triển vượt bậc từ năm 2008 đến nay, JHE đã trở thành một trong những nhà thầu cơ điện hàng đầu tại TP.HCM. Chúng tôi chú trọng đến việc thường xuyên điều chỉnh quá trình tác nghiệp và không ngừng cải tiến hệ thống quản lý chất lượng để luôn làm hài lòng khác hàng, ngay cả trong việc bảo hành sản phẩm. Đội ngũ nhân viên của Jesco Hoà Bình luôn nỗ lực học hỏi tiếp thu và cập nhật những tiến bộ mới nhất về kỹ thuật công nghệ, kiến thức quản lý và nghiên cứu ứng dụng công nghệ mới trong thực tiễn; không ngừng sáng tạo, đổi mới và nâng cao sức cạnh tranh trên thị trường.”