Mô tả công việc
(1) OVERALL SCOPE OF THE ORGANISATION
• Business Development, new External customers acquisition
• Generate Business opportunities for all SDS services
• Deliver results based mainly on Sales revenue and new won business objectives
(2) ESSENTIAL DUTIES/ RESPONSIBILITIES:
As External Customer Sales Executive, you will play a pivotal role in developing Samsung SDS external client portfolio and market share. You will be in charge to prospect local market to identify relevant customer targets and business opportunities based on Samsung SDS service offer such as
Ocean and Air forwarding service, contract logistics and express courier. Your mission will focus on new customer acquisition and portfolio development, aligned with branch objective and individual targets. Your role will also involve collaborating with other team members to ensure efficient sales process and consistent service level. The main tasks for the role are described as below:
Conduct market research and prospecting activity, identify new customer targets in multi industry sectors, and build up solid Business Opportunity pipeline.
Approach Business Customer targets and local decision makers to offer SDS solutions and service portfolio.
Manage customer portfolio, win new customers and retain existing businesses.
Achieve sales targets and hit critical KPIs.
Report and review performance achievement with sales leader, implement clear sales strategy aligned with objectives and targets.
Gather customer and market information, collaborate with procurement and pricing colleagues to provide competitive offers.
Collaborate with Customer service and Operation team to ensure consistent service level and customer satisfaction.
Yêu cầu công việc
REQUIREMENTS:
(a) EDUCATION / QUALIFICATION:
Bachelor’s degree/ Diploma/ Certificate in Business Administration, Transportation, Logistics,
Supply Chain Management or a related field preferred. (Or an equivalent combination of work and education. / equivalent combination of work experience)
(b) EXPERIENCE
Minimum 3 years’ experience in logistics industry, preferably in commercial role, business development.
(c) SKILLS:
Strong commercial and sales hunter mindset, with self-driven, highly persistent and motivated behavior.
Strong relationship-building skills with various stakeholders. Capable of identifying and convincing local decision makers for logistics services.
Good Vietnamese and English communication skills, ability to communicate in other languages is a strong plus.
Interest and knowledge about logistics services, freight forwarding and contract logistics market environment, as well as Vietnam economic situation and industry development
Quyền lợi được hưởng
- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment.
Với tiền thân là Công ty TNHH Huỳnh Long được ra đời năm 1998, tính đến nay Công ty Cổ phân Thiết bị Công nghiệp Huỳnh Long đã trải qua trên 20 năm hoạt động và phát triển. Hiện tại, Huỳnh Long là nhà phân phối tại Việt Nam của các hãng nổi tiếng trên thế giới trong ngành in phun công nghiệp và hệ thống dây chuyèn chiết rót như: Videojet (Hoa Kỳ), Willett (Hoa Kỳ), Marsh (Hoa Kỳ), Best Crown (Trung Quốc), $esotec (Đức), Pack Leader (Đài Loan), Yuh Feng (Đài Loan).
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1998
Mission
- Với chính sách “Coi trọng và phát triển con người, trọng dụng nhân tài” Đại Phát luôn đón chào các tài năng đến làm việc tại công ty và cùng chung sức vì sự phát triển của Đại Phát.