Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Accounting Reporting
- Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
- Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
- Perform the cash & bank reconciliation.
- Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
- Review AR, AP aging balance monthly.
Improving processes and organization
- Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
- Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.
Records in accounting
- Accrual the expenditures which impact in month
- Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
- Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
- Check revenue & VAT monthly
- Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
- Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
- Gather and analyze financial information for internal use
- Assume responsibility of accounting procedures
- Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
- Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
- Preparing monthly, quarterly and annual reports.
- Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
- Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
- Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
- Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned
Stock & Inventory Management
Inventories
- Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
- Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
- Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
- Check & remind TFO which has not posted " Received".
- Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
- Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
- Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
- Do other tasks relating to the inventory.
Tax
- VAT Tax declaration monthly/ quarterly
- Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
- Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
- Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
- Check all the following tasks related to taxes done.
Doing other tasks as managers request.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
- Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
- Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
- In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
- Organizational and leadership skills
- A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
- Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
- Experience for Tax inspection.
- Excellent communication and presentation skills
- A problem-solver with attention to detail
- Good understanding of MS Office and accounting software.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Kể từ khi thành lập hơn 17 năm trước, Nexgen đã trở thành nhà sản xuất giải pháp đóng gói hàng đầu cho ngành bán lẻ, may mặc và giày dép bằng cách lắng nghe khách hàng và đáp ứng nhanh chóng và nhanh chóng nhu cầu của họ. Việc Nexgen tập trung vào việc cung cấp các dịch vụ bền vững thực sự và đầu tư vào chuỗi cung ứng được tối ưu hóa là một cách tiếp cận độc đáo trong ngành và là một trong những lý do chính khiến khách hàng chọn Nexgen làm nhà cung cấp chiến lược toàn cầu của họ.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2006 bởi đội ngũ chuyên gia giàu kinh nghiệm trong ngành, Nexgen tập trung vào việc đơn giản hóa mọi thứ từ quy trình sáng tạo đến thực hiện đơn hàng, sử dụng các công nghệ tiên tiến để tăng hiệu quả và nâng cao dịch vụ khách hàng.
Mission
Chúng tôi đang suy nghĩ về tính bền vững trên mỗi bước đi. Từ cách chúng tôi sản xuất sản phẩm cho đến vật liệu tạo ra chúng, Nexgen tìm cách sử dụng các giải pháp thân thiện với môi trường cho cả sản phẩm và hành tinh đứng vững trước thử thách của thời gian.
Review Nexgen packaging
Giờ làm việc linh hoạt, văn hóa của công ty rất thoải mái. Ban quản lý thích quản lý vi mô, nhỏ lẻ (id)
Đồng nghiệp thân thiện và hỗ trợ. Không gian văn phòng được bảo trì tốt và thoải mái. Nhưng quản lý kém, không có cơ hội phát triển cho nhân viên. (gl)
Giờ làm việc linh hoạt, lãnh đạo dễ gần và khiến bạn cảm thấy như gia đình. Không khí làm việc khá vui vẻ. (gl)