Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Reporting to the Sales Manager, this position plays a key role for promoting and selling baking ingredients to various customers in Vietnam, including bakeries, pastry shops, and food manufacturers.
Main Responsibilities:
1. Sales Development:
- Identify and target new potential clients in the bakery sector, including Horeca, independent bakeries, and bakery chains and develop strong customer relationships.
- Define and implement sales strategies to achieve sales targets and grow market share.
- Build and maintain strong relationships with existing clients and prospects.
2. Customer Portfolio Management:
- Leverage a pre-existing network of contacts and relationships within the bakery industry.
- Regularly update and manage the customer database, ensuring accurate records of interactions and sales activities.
3. Market Analysis:
- Conduct thorough market research to understand trends, customer needs, and competitive landscape.
- Provide insights and recommendations based on market analysis to drive product development and marketing strategies.
4. Product Knowledge & Support:
- Possess in-depth knowledge of bakery ingredients and products, including flours, additives, and other essential materials.
- Provide technical support and guidance to clients on product applications and best practices.
- Conduct product demonstrations and training sessions for customers to enhance their understanding of our offers.
5. Hands-On Engagement:
- Engage with bakers and production teams on the ground to understand their needs and challenges and provide technical expertise.
- Facilitate technical discussions that enhance customer confidence in product use and application, based on in-depth understanding of their pain-points.
6. Collaboration:
- Work closely with our internal marketing and product development teams to align strategies and address market demands.
- Collaborate with logistics and operations to ensure timely delivery of products to clients.
7. Reporting:
- Prepare regular detailed sales reports, forecasts, and performance metrics to share with management.
- Provide feedback from customers to inform product enhancements and new offers.
Yêu Cầu Công Việc
- Experience: Minimum of 2-5 years of experience in sales, preferably in the baking industry, as well as hands-on technical experience.
- Education: Bachelor's degree in Sales, Marketing, Food Science or a related field.
- Language Skills: Fluency in Vietnamese and English is essential.
- Skills: Strong communication, negotiation, and problem-solving skills.
- Market Knowledge: Knowledge of the Vietnamese food industry, particularly the baking sector.
- Technical Skills: Proficiency in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint)
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Là Doanh nghiệp Bảo hiểm Phi nhân thọ có vốn nước ngoài đầu tiên tại Việt Nam được thành lập từ năm 1996. Tự hào là Doanh nghiệp được đầu tư bởi hai tập đoàn Bảo hiểm hàng đầu Nhật Bản và Việt Nam - Tập đoàn Tokio Marine và Tập đoàn Bảo Việt.
Tokio Marine vinh dự được đồng hành cùng cộng đồng doanh nghiệp và cá nhân trong và ngoài nước trong suốt hơn 20 năm qua thông qua các giải pháp sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm phi nhân thọ đa dạng với chất lượng Nhật Bản.
Chính sách bảo hiểm
- Khám sức khỏe định kỳ
- Bảo hiểm y tế
- Bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm thất nghiệp
- Hỗ trợ bảo hiểm y tế cho các thành viên gia đình
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch công ty
- Ngày hội gia đình
- Hội nghị thường niên
- Kỷ niệm công ty
- Sinh nhật nhân viên hàng tháng
- Ngày phụ nữ,...
Lịch sử thành lập
- Năm 1996, Chúng tôi bắt đầu với cái tên "Công ty Bảo hiểm Quốc tế Việt Nam - VIA", công ty bảo hiểm có vốn đầu tư nước ngoài đầu tiên tại Việt Nam với 3 cổ đông - Bảo Việt (51%); Commercial Union (24.5%) và Tokio Marine (24.5%).
- Công ty có vốn pháp định 6.000.000 USD và được đặt tại thành phố Hồ Chí Minh.
- Năm 1997, Công ty thành lập Chi nhánh tại Hà Nội và bắt đầu cung cấp dịch vụ cho khu vực miền Bắc Việt Nam.
- Năm 2002, Tokio Marine mua lại phần vốn góp của Commercial Union. Từ đó, tỷ lệ phần góp vốn của Tokio Marine là 49% và Bảo Việt là 51%.
- Năm 2009, Vốn Điều lệ của Công ty là 300.000.000.000 VNĐ. Công ty được phép cung cấp các dịch vụ bảo hiểm cho tất cả các đối tượng khách hàng tại Việt Nam. Công ty thành lập Văn phòng Đại diện tại Đà Nẵng, Trụ sở chính được chuyển ra Hà Nội.
- Năm 2010, Công ty được đổi tên thành “Công ty Liên doanh Bảo hiểm Bảo Việt Tokio Marine”.
- Năm 2012, Công ty thành lập Văn phòng Đại diện tại Hải Phòng.
- Năm 2013, Công ty được đổi tên thành "Công ty Trách nhiệm hữu hạn Bảo hiểm Bảo Việt Tokio Marine" nhằm đáp ứng quy định mới của Luật Kinh Doanh Bảo hiểm.
- Năm 2016, Tokio Marine tăng tỷ lệ sở hữu vốn từ 49% lên 51%.
- Năm 2020, Công ty kỷ niệm 24 năm trưởng thành và lớn mạnh tại thị trường Việt Nam.
- Năm 2022, Công ty được đổi tên thành "Công ty TNHH Bảo hiểm Tokio Marine Việt Nam".
Mission
Thông qua những sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm với chất lượng tối ưu, Công ty TNHH Bảo hiểm Tokio Marine Việt Nam cung cấp tới Quý khách hàng sự bảo vệ an toàn nhất, và không ngừng đóng góp cho sự phát triển của xã hội Việt Nam, một xã hội được xây dựng và củng cố dựa trên sự tin tưởng.