Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
- Work Location: Phu My Town, Ba Ria-Vung Tau
<Job Responsibilities>
- Responsible for the completion and coordination of internal and external financial reporting including management reporting, cost reporting, audits & reviews of financial statements, and tax reporting for the FA session as well as for the whole company.
- Perform month- and year-end close processes to ensure accuracy and compliance with IFRS and Vietnamese GAP (VAS).
- Responsible for the coordination, completion, and timely filing and submission of reports to local authorities such as Tax Department, Financial Department, Central Bank to comply regulations.
- Reciprocate with Tax authorities in Tax audit, consults BOD on minimizing the risks of Tax penalty and Tax re-arrear.
- Ensure appropriate internal controls are in place and reconcile cash management, accounts receivable and accounts payable, general ledger accounts.
- Ensure smoothly operation of accounting session: Purchasing, sales, export, revenues, expenses, Fixed assets, AR, AP, salary, tax.
- Develop and mentor staff, monitors job performance and offers feedback and assistance when needed
- Work closely with the Other Sessions and other teams in financial and budgetary matters in order to maintain financial oversight of the Company effectively.
- Budgeting and forecast prospects for the Fiscal Year.
- Coordinate annual audit with external audit.
- Ensure timely financial and internal reporting to BOD and Headquarter under.
- Monitor cash flow and ensures adequate monetary funding for the smooth operation of company.
- Other tasks assigned by BOD.
Yêu Cầu Công Việc
<Necessary Skill / Experience >
・Education:
+ Bachelor's Degree or higher. Major in Accounting, Auditing, Finance.
+ Chief Accountant certificate is compulsory.
・Language: English - Business Level
・Experience: At least 3 years as a Chief Accountant or equivalent position in manufacturing company.
・Knowledge Requirement:
+ Strong knowledge of VAS, IFRS, Tax legislations and transfer pricing.
+ Knowledge of ERP and improving System.
+ Knowledge of EPE management.
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 40
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH chứng khoán shinhan Việt Nam là công ty con có 100% vốn của Tập đoàn Tài chính Shinhan, vào tháng 7 năm 2015 đã mua lại cổ phần của Chứng khoán Nam An tại Việt Nam và thành lập nên Công ty TNHH Chứng khoán Shinhan Việt Nam (“Chứng khoán Shinhan”) vào tháng 2 năm 2016.
Thông qua mạng lưới rộng khắp toàn cầu của Tập đoàn tài chính Shinhan và tại Việt Nam, Chứng Khoán Shinhan ưu tiên đặt mục tiêu hàng đầu với vai trò là "Người dẫn đường" cho sự đầu tư thành công để tạo ra giá trị mà khách hàng mong muốn và thiết kế một tương lai tốt đẹp hơn
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHYT, BHXH, BHTN, … theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Thể thao: Bóng rổ, bóng chuyền, tennis,..
- Du lịch hàng năm
- Các chương trình vui chơi, ca hát cuối tuần
Lịch sử thành lập
- Tháng 7 năm 2015 đã mua lại cổ phần của Chứng khoán Nam An tại Việt Nam
- Tháng 2 năm 2016, thành lập nên Công ty TNHH Chứng khoán Shinhan Việt Nam (“Chứng khoán Shinhan”)
- Năm 2018, Mở rộng phát triển nghiệp vụ kinh doanh bán lẻ môi giới chứng khoán
- Năm 2020, Mở rộng phát triển nghiệp vụ kinh doanh bán lẻ môi giới chứng khoán
- Năm 2021, Bắt đầu phát triển kinh doanh bán lẻ và ra mắt hệ thống giao dịch mới. Tăng vốn điều lệ lên 2.000 tỷ đồng
Mission
Một thế giới tốt hơn thông qua Tài chính Shinhan.