Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Responsibilities
- Develop Food Delivery fundamentals
- Identify new potential customers (hits list) and have a hunting plan with the Hunting Team
- Work closely with the Farming Team to sustain FD coverage to secure loyalty & build up volume
- Build JBP with Strategic Partners' Food Delivery platforms
- Provide pre & post-execution evaluation of campaigns
- Monitor the Food Delivery Budget and optimize using it
- Identify new opportunities
- Generate channel/ customer/shopper insights in the Food Delivery channel,
- Make analysis and strategic channel development plans for nationwide Food Delivery Channel, identify new channel opportunities, and define the proper course of action to seize them
- Frequently do trade visits, and touch base with the market to understand it well
- Follow up and support the deployment and evaluate the success
- Channel lead & relationship management
- Channel lead:
- Build monthly/quarterly/yearly plans for online campaigns, promotion, sampling,…
- Conduct Business Reviews with senior managers from SPVB and the customers
- Monitor performance and compliance, taking corrective action where necessary
- Effectively communicate all plans to the Sales team & internal stakeholders, and have monthly/weekly tracking of the performance progress & keep all relevant functions updated
- Relationship management
- Build and nurture a working relationship with Food Aggregators
- Excellent in communication and building relationships with cross-functional departments and customers
- Work & collaborate closely with brand teams, and digital marketing to launch effective campaigns on Food Delivery platforms
- Collaborate well with ASM and Distributors to ensure sales order for customers
- Other tasks assigned by Line Manager
- Bachelor's degree, major in Marketing/ Economics/ Commerce is preferred.
- >2 years of sales/brand/trade experience in the FMCG industry
- >3 years experience in the online industry, related to FMCG products; must have proven experience in developing, digital transformation and partnership management
- Extensive experience with and deep understanding of online players (e-commerce, food platform, e-wallet) and their operation/ model
- Having direct experience or knowledge of ON channels in FMCG and Food Aggregators is a plus
- Ability to conceptualize and execute projects, with strong bias for action and delivering results.
- Track record of developing and managing multiple marketing programs simultaneously.
- Ability to organize, plan, prioritize and meet deadlines; proven track record in achieving set objectives.
- Pro-active, creative, smart, resourceful and resilient self-starter who thrives in a fast-paced environment where initiative and innovation are required.
- High energy level is essential, dedicated work ethic.
- Ability to adapt to evolving role and responsibilities; open to new learning opportunities.
- Strong desire to continually improve work processes, systems and deliver against agreed objectives
- Good knowledge of the industry, competitors, customers and trade dynamics
Công ty TNHH Đầu tư TM & XNK PHAN NGUYỄN là đơn vị tiên phong nhập khẩu và phân phối hàng Organic có chứng nhận quốc tế. Với hơn 3000 đại lý lớn nhỏ trải dài từ Bắc vào Nam, Phan Nguyễn là doanh nghiệp hàng đầu tại Việt Nam hoạt động trong lĩnh vực F&B và FMCG với thế mạnh là các sản phẩm hữu cơ, góp phần tạo ra xu hướng sống xanh, sống khoẻ.
1. TẦM NHÌN: Trở thành doanh nghiệp uy tín hàng đầu phân phối các sản phẩm hữu cơ, các sản phẩm dinh dưỡng và sức khỏe tại Việt Nam.
2. SỨ MỆNH: Góp phần thay đổi nhận thức, thói quen cho cộng đồng trong việc tiêu dùng các sản phẩm chất lượng, tạo dựng một thế hệ khỏe mạnh, một môi trường sống xanh và sạch.
3. TÍN: Phan Nguyễn luôn đặt chữ TÍN lên hàng đầu, luôn đảm bảo các cam kết của mình với khách hàng, đối tác. Mọi sản phẩm hữu cơ đều được lựa chọn kỹ càng, có chứng nhận rõ ràng từ những tổ chức uy tín hàng đầu thế giới.
4. TÂM: Chữ TÂM là nền tảng triết lý kinh doanh của Phan Nguyễn. Khách hàng luôn được đặt lên vị trí hàng đầu, đảm bảo mang đến tay khách hàng những sản phẩm hữu cơ tốt cho sức khỏe và thân thiện với môi trường.
5. GIA ĐÌNH: Ở Phan Nguyễn mọi nhân viên đều được tôn trọng và được coi là thành viên quan trọng trong đại gia đình Phan Nguyễn. Văn hóa gia đình của Phan Nguyễn đó là: yêu thương, chia sẻ, đoàn kết và luôn nỗ lực không ngừng. Hạnh phúc và thành công của mỗi thành viên chính là cốt lõi cho sự phát triển bền vững của Công ty.
Với sự tăng trưởng mạnh, chúng tôi cần tìm kiếm thêm những nhân sự trẻ, sáng tạo, năng động, nhiệt tình, trách nhiệm để cùng song hành và phát triển!