Mô tả công việc
Main Duties
1. To ensure that the relevant support to a day’s transactions are complete and have been verified for the Director of Finance’s and General Manager’s review and signature.
2. To assist the Director of Finance in all stages leading to the preparation of all monthly financial reporting and analysis.
3. To assist the Director of Finance in compiling budgets and forecasts and to aid Heads of Departments by providing historical data or support details.
4. To assist in the preparation of special statistical reports which may be required by local management or the Corporate Office.
5. To deputize for the Director of Finance during his absence and, therefore, to be fully acquainted with the Director of Finance’s Job Description in order to carry out those responsibilities.
6. To be fully acquainted with the Hotel’s accounting system, policies and procedures.
7. To be thoroughly familiar with the duties and responsibilities of all the accounting employees under his supervision.
8. To set guidelines and deadline dates for each employee’s monthly work in order to ensure timely financial reporting.
9. To ensure that an organized, up-to-dates filing system is maintained for all pertinent financial records.
10. Conduct surprise cash counts (at least once a month) for the General Cashier’s float, petty cash, and other major imprest funds, reporting any discrepancies to the Director of Finance.
11. To handle all problems of the Finance office with the exception of those which have to be referred to the Director of Finance.
Team Management
1. Collaborate with the Director of Finance to manage the accounting team effectively:
- To distribute work to employees on an equitable basis
- To schedule and introduce flexible job functions through job rotation
- To ensure that all employees do understand fully and adhere to the hotel’s employee rules and regulation, as well as to the hotel’s policies relating to fire, safety and health.
2. To instruct employees on the correct standards and procedures and to handle their problems regarding their daily work.
3. To assist in the training of Finance personnel as part of the effort to build an efficient team and to take an active interest in their individual development and welfare.
Executive Duties
1. To act as Duty Manager for the hotel, if so scheduled.
General
1. To respond to the changes in departmental functions as dictated by the industry, the Company, or the hotel.
Yêu cầu công việc
- Bachelor degree in accounting
- Financial management skills
- Strong analytical skills
- Basic legal expertise related to hotel issues
- Knowledge of purchasing, inventory controls, supplies and equipment
- Knowledge of overall hotel operations affecting the Finance Department
- Knowledge of governmental regulations and safety standards
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary (Attractive salary)
- Attractive service charge (about 3.5 million - 5 million/month)
- Support 2 meals during the working shift
- Insurance system to pay 100% of salary + health insurance
- Annual leave days, public holidays leave
- Yearly outing trips
- Luxury Hotel in Saigon
- Be part of a Dynamic Team
- Best Benefit Scheme
VFBS - Thành viên thuộc tập đoàn Imex Pan Pacific Group (IPPG), hoạt động trong nhiều lĩnh vực chủ yếu về kinh doanh nhượng quyền các thương hiệu quốc tế. VFBS chuyên kinh doanh nhượng quyền các thương hiệu thực phẩm & thức ăn nhanh của nước ngoài như: Burger King, Domino's Pizza, Popeyes. Cùng với chuỗi cửa hàng phân phối rộng rãi và dịch vụ khách hàng tốt nhất trên toàn quốc, VFBS sẽ cung cấp cho khách hàng Việt Nam chất lượng dịch vụ đúng như tiêu chuẩn mà khách hàng mong đợi từ các thương hiệu nổi tiếng toàn cầu.
Review VFBS
Quy trình làm việc của công ty khá kém. Môi trường làm việc của công ty tệ, toxic, siêu nhiều drama. Một số nhân viên của công ty đã thiếu kiến thức chuyên môn mà còn có thái độ làm việc kém, không thân thiện lắm.
Nhiều quy trình làm việc của công ty vô lý, không hiểu có để làm gì luôn. Làm việc ở đây không những không phát triển được chuyên môn mà còn làm tư duy bị bào mòn, không bắt kịp với xu thế thị trường.
Nhóm IT của công ty đông nhưng kém thật sự luôn, bàn giấy như núi chất, quản lý cho tới dàn BOD của công ty thì đã thiếu kiến thức chuyên môn mà còn có thái độ làm việc kém nữa.