Scope of Responsibilities
Sales
- Plan and visit your customers daily
- Prepare the visits to have a successful full sales and good marketing campaign implementation
- Increase sell in and sell out
- Take purchase orders from customers
- Follow the sales performance of your customers.
- Make sure that our customers respect our policies
- Implement the sales support provided by the company (promotion, samples, combo…)
- Look and find new customers
- Increase the visibility of the brand
- Develop the sales and advises on the medical SKU to develop the brand image
- To propose new actions to develop our sales
Customer’s Relationship
- Building and maintaining good business relationships with customers
- Scheduling appointments with doctors, pharmacists, and other customers to promote company medications.
- Win new customers, as well as develop long-term relationships with existing ones
- Organize conferences, Group events, Make presentations to doctors, practice staff, and nurses in GP surgeries, hospital doctors and pharmacists
- Distribute samples, information to practitioners
- Provide after-sales service
Training
- Keep up to date with the latest clinical data supplied by the company,
- Participate in the company's training courses and test
Merchandising
- Follow and implement our planogram and merchandising policy at each visit
- Make sure that the presentation of the products are respected
- Set display to increase the visibility in stores
- Set merchandising tools produced by marketing departments in-store (wobbler, shelf, display…)
- Change tester and samples if necessary
Market information
- Collect all the information from customers: the habit of using products, operation, requirements
- Keep detailed records of all contacts
- Researching competitor’s medications and their respective market performances. Keeping current with the competition's products, service offerings, and activities
Marketing
- Follow the marketing Campaign prepared by the company
- Introduce to your customers and implement the marketing campaign
- Use the tools provided by the company
- Respect and follow the brand image and speech
- Take part in the development of the brand image
Reporting
- Report the field activity and the information collected on the field (visit, customers, sales)
- Report essential information from the market and the competitor
Events
- Support team in the coordination of events
- Negotiate and implement events and activities with your customers (group discussion, …)
Other
- Other tasks from direct hierarchy
Requirement and Skills
- Education: Medicine or Pharmacy Bachelor degree.
- At least 1 year of experience in pharmaceutical and cosmetic business (Sales).
- Negotiation, communication, selling, team management, planning, timing management skills.
- Flexible, hard-working, work pressure, Medical channel insight.
- English: Intermediate.
- Being Medical representative in the Medical channel: the Dermatology Hospitals, clinics, and doctors; focused on Bioderma products.
Benefits
- Private Health Insurance
- Full SHUI of Basic salary
- 13th-month salary
- Quarterly bonus
- Discount code for employee
- Happy hour party, team building party, company trip, ...
- Professional working environment
Công ty TNHH Dược Phẩm Bình Đông - BidoPhar được thành lập với sự kế thừa tinh hoa của nền Y học cổ truyền Việt Nam; Tiền thân là Cơ sở sản xuất thuốc Y học dân tộc Bình Đông.
Từ năm 1950 đến nay, Bình Đông không ngừng nghiên cứu việc kết hợp các công thức cổ truyền với công nghệ hiện đại trong quy trình sản xuất; để cho ra đời những sản phẩm gần gũi với người hiện đại mà vẫn gìn giữ bản sắc Y học dân tộc Việt Nam.
Tồn tại gần một Thế kỷ với sứ mệnh mang những bài thuốc là thành phần thảo dược thiên nhiên chăm sóc sức khoẻ con người, chúng tôi đã và đang cải tiến mỗi ngày để phù hợp với cơ địa của người tiêu dùng; Nhưng phải làm sao khi cuộc sống ngày càng hối hả, mọi quá trình cần được nhanh hơn và đây cũng là nỗi lòng của Đông Dược Bình Đông. Điều mà chúng tôi muốn nói đến là "Thời gian" thứ cần nhất trong việc điều trị bằng Đông y, thảo dược cần thời gian thẩm thấu để điều trị và tạo sức đề kháng cho cơ thể của con người.