Phúc lợi
- Laptop
- Du Lịch
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Are you passionate? A perpetual solver of problems? Are you proactive, dedicated to honing your skills, and persistent in completing and executing tasks? If the answer is yes, then we want you to join our team in Vietnam! We are currently seeking for an outgoing, energetic and detail oriented individual to join our Account Management team. Life at Lalamove is fast-paced, thrilling, and we are constantly doing things no one has ever done before.
We are looking for a high energy, quick thinking individual to achieve business target by creating and maintaining professional relationship with clients.
If you understand all things that are worth doing are never easy, and you want to become a better version of yourself, apply now!
What you’ll do
A. Growth responsibility
- Mainly responsible for Account Management (AM) Group KPI in revenue & supporting metrics (Customer retention rate; up-selling/ cross-selling revenue; Reactivation rate)
- Maintain relationships with key accounts and customer's visits according to set tiers of corporate customers in order to generate sales volumes & revenues through upselling, retention and reactivation activities;
- Strategize & ensure growth rate of the whole existing corporate customer cohort by maintaining healthy pipelines of up-selling/ cross-selling/ reactivation/ API partnership opportunities;
- Participate in Sales Management Team to roll out quarterly & yearly strategies and campaigns;
- Handling customer complaints and enquiries; Following up with service failure issues & coordinating with other departments;
- Collaborate with marketing department on regular and seasonal campaigns;
- Roll out periodical surveys on existing corporate customers cohort from time to time to identify market insights;
B. Team building & management
- Supervise a team of Account Management Executives & Associates; able to mentor junior team members to build up the strong AM team.
- Ensure all AM Group members comply with Standard Operating Procedures; participate in revising & optimizing current Standard Operating Procedures of AM Group to achieve higher service standards;
- Oversee account handover process between Account Management & Business Development Teams as well as re-distribute accounts complying with corporate tiers periodically;
- Oversee overall campaign timeline to make sure the integration plan is finished as committed expected output quality.
- Working closely and coordinating with internal stakeholders in handling service failure, billing issues.
- Weekly and Monthly report to the Manager.
Yêu Cầu Công Việc
- Minimum 3 - 5 years of related working experience in sales, account management, & customer support;
- Good sense with product flow & merchant solution; high skill of campaign management;
- Vast knowledge and understanding in Logistics, FMCGs, F&B, E-commerce, & Tech Startups are advantages;
- Data driven mindset and mastering excel or SQL (or alternative analytics tools) is preferable;
- Understanding of local business environment is a priority;
- Cultural fit: Fast learner, Can-do attitude, Straightforward, Simplify;
- Proven ability to juggle multiple account management projects at a time, while maintaining sharp attention to detail;
- Excellent listening, negotiation and presentation, ability to work under pressure, excellent communication skills, teamwork, leadership, high adaptability, self-motivation, and able to inspire others.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: 25 - 35
- Thời gian làm việc: 8 hours + lunch break x 5 days/week (Monday to Friday)
- Phúc lợi:
18 days of leave per year (15 annual leave, 2 sick leave, 1 birthday leave); PVI Healthcare Insurance; Monthly wallet top-up on Lalamove App; Team entertainment activities.
- Lương: 13 Tr - 16 Tr VND
Lalamove là một công ty vận chuyển hàng hóa và giao nhận được ra mắt tại Việt Nam từ năm 2017. Với sứ mệnh cung cấp dịch vụ giao hàng nhanh chóng và tin cậy cho khách hàng, Lalamove mong muốn giúp họ tiết kiệm thời gian và công sức trong quá trình vận chuyển hàng hóa. Hiện tại, Lalamove Việt Nam có đội ngũ từ 25-99 nhân viên và đã thu hút được nhiều người dùng tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe của PVI Healthcare
- Khám sức khỏe toàn diện miễn phí hàng năm cho nhân viên
Các hoạt động ngoại khóa
- Happy Friday
- Monthly Team Meal
- Year-End Party
Lịch sử thành lập
- Tháng 7 năm 2017, Lalamove cung cấp dịch vụ tại 100 thành phố và có 26 triệu người dùng.
- Ngày 31 tháng 10 năm 2017, Công ty cam kết về chất lượng dịch vụ và có 1.000 tài xế tham gia vào dịch vụ giao hàng của họ.
- Ngày 1 tháng 11 năm 2017, Lalamove chính thức ra mắt dịch vụ giao hàng tại Việt Nam và đã thu hút được nhiều người dùng.
- Ngày 16 tháng 3 năm 2021, Lalamove tung ra tính năng lập lịch và thu hút được nhiều doanh nghiệp sử dụng dịch vụ giao hàng vì tính tiện lợi và nhanh chóng của nó.
- Ngày 25 tháng 8 năm 2022, Lalamove chính thức mở rộng ra tại Bangladesh.
Mission
Sứ mệnh của Lalamove tại Việt Nam là trao quyền cho các cộng đồng địa phương của chúng tôi bằng cách thực hiện giao hàng nhanh chóng và đơn giản.
Review Lalamove Việt Nam
Một trải nghiệm việc làm ổn
Một nơi lý tưởng để thực tập (gd)
Công ty rất tệ hại