- Be responsible for Operation Optimization in the matter of Cost Optimization and Service Quality Improvement
- Prepare yearly plan for regional level to ensure optimal operation at best cost and SLA.
- Initiate and follow up projects to improve Linehaul operation.
- Review and monitor BAU/Spike-day plan for number of trucks.
- Ensure implementation of plan to ensure quality (timing, missing, lost) and quantity (number of trucks)
- In collaboration with other functions, address urgent cases (e.g., emergent request of extra truck/replacement, overloaded stations, heavy traffic, etc.)
- Ensure continuous improvement of performance (on-time and fulfilment) and operation efficiency (SOPs)
- Deeply understand root cause of failures in Operation (e.g., late, driver's fraud, etc.)
- Build up good relationship with on-site teams (SOC, FMLM) and drivers.
- Ensure driver's compliance with internal and external regulation/SOP (e.g., no tolerance of alcohol, drugs, etc.)
- Actively contribute/ input detailed understandings from the ground (operation, driver, etc.) to support high level on operation optimization.
- Work on shift-base: On-site 30% and monitoring through system 70%.
- College, bachelor’s degree or equivalent; Degree in logistics, supply chain, transportation, facility management will be an advantage.
- Experienced as Linehaul Coordinator or similar: min 3 years.
- Analytical mindset: Good
- Problem-solving: Excellent
- Task management: Good
- Team Collaboration: Good
- Truck monitoring GPS/Tools: Experienced
- Excel/Reporting and Analytical tools: Intermediate
- English reading skill: Good
- Experienced in team management.
- Experience in SOP Design/Optimization is a big plus.
Công ty TNHH MTV Khách Sạn Quốc Tế Bình Minh là tập đoàn đầu tư cao cấp hàng đầu tại Việt Nam về lĩnh vực vui chơi giải trí có thưởng dành cho người nước ngoài. Với hơn 15 năm đi vào hoạt động, hiện nay chúng tôi đã trở thành một trong những câu lạc bộ vui chơi giải trí số một tại thành phố Hồ Chí Minh. Không chỉ được đánh giá cao về tính chuyên nghiệp trong quản lý và dịch vụ khách hàng mà còn là nơi có môi trường làm việc tốt cho nhân viên trong và ngoài nước với thu nhập hấp dẫn như lương, thưởng cũng như hưởng đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT, BHTN, các chế độ nghỉ dưỡng hàng năm du lịch trong và ngoài nước, các hoạt động công ích cho xã hội. Đặc biệt hơn nhân viên luôn được đào tạo theo định kỳ và được khuyến khích học tập nâng cao kỹ năng và kiến thức.