Các phòng ban đang tuyển dụng tại Muji Retail (Việt Nam)

Du lịch, khách sạn

Việc làm Muji Retail (Việt Nam)

Cập nhật 25/09/2025 09:28
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Muji Retail (Việt Nam)
Ecommerce - Platform Supervisor
Muji Retail (Việt Nam) 3.4★
5 đánh giá 29 việc làm 9 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 07/08/2025
Hạn nộp hồ sơ: 07/09/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Job Overview:
Oversee and manage MUJI Vietnam's E-commerce / Online business on marketplace sites (Shopee and Lazada, or any other new platforms) ensuring smooth operations, sales growth, strong brand visibility through effective operations, merchandising, marketing, and customer engagement strategies.
Scope of work:
a. Daily E-commerce Operations Management:
• Monitor daily sales, manage orders & stock balance across marketplace sites
• Coordinate with External fulfillment to ensure smooth and reaching deadline order fullfillment daily which are picking, packing and delivery completely per site's policy.
• Minimizing order return and cancelation by finding better deals in different time frame/ campaign/platform to avoid customer benefit confilict
• Plan and execute promotions to drive sales growth.
• Keep looking for new packaging vendors and improving packaging standard to minimizing packaging cost monthly
b. Merchandising for department's sales channels:
• Collaborate with the Merchandising team to forecast orders plan, analyze product performance, and enhance product visibility, keep tracking new arrival items at DC warehouse for order transfer on item launching date
• Manage monthly Livestream as schedule (with KOLs/KOCs) and stay updated on e-commerce trends.
• Regularly review item performance for pushing sales and stock availability.
• Maintain and track key performance data, including Livestream performance, Sales Data, Traffic, and Conversion Rate.
c. Product content development:
• Optimize paid advertising campaigns on good performance product list or new arrival or high stock volume which follow month strategy including offsite CPAS and onsite Shopee/Lazada Ads which not higher than budget
• Work closely with the Marketing team to finalize designs and themes for monthly promotional campaigns.
• Accurate Product Categorization: ensure products are listed in the correct categories to improve visibility and full information for higher custom engagement.
• Keyword Optimization: Use relevant keywords in product titles and descriptions to improve search rankings within the marketplace.
d. Customer Service & Brand Reputation Management:
• Address customer inquiries and resolve issues to drive sales and maintain a positive brand image follow responsive site's policy timeline
• Ensure high levels of customer satisfaction across all E-commerce platforms.
e. Ad Hoc Tasks:
• Handle additional responsibilities as assigned by the direct manager.1. Ability, knowledge and skills required for work:
• Bachelor's degree in Business, Marketing, E-commerce, or a related field.
• Strong knowledge of E-commerce platforms and digital advertising (CPAS, Platform Ads).
• Proficiency in Excel for data analysis and reporting; basic skills in Photoshop or any other design tool /app
• Excellent problem-solving, multitasking, and communication skills.
• Ability to thrive in a fast-paced, data-driven environment and adapt to market trends.
2. Experience:
• More than 3 years of experience in E-commerce operations, marketplace sites (Shopee, Lazada, Tiktok shop is an advantage) or online retail sites.
• Hands-on experience digital advertising (CPAS, Platform Ads, Livestream) or other social channels to pull traffic to Online sites
• Strong background in sales performance analysis and campaign set up.
• Experience in livestream operations and collaboration with KOLs/KOCs and any other follow market trend to gain sales and adapt market change.Nghỉ phép có lương
12 days per year
Đào tạo
Professional training
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Công Ty TNHH Muji Retail (Việt Nam)
Muji Retail (Việt Nam) Xem trang công ty
Quy mô:
__
Địa điểm:
Phòng 9.11, tầng 9, The Landmark, 5B đường Tôn Đức Thắng, Phường Bến Nghé, Quận 1

Được thành lập năm 1980, MUJI là thương hiệu bán lẻ Nhật Bản về phong cách sống, cung cấp đa dạng các loại sản phẩm chất lượng và hữu dụng từ đồ gia dụng, nội thất, văn phòng phẩm đến quần áo, mỹ phẩm và thực phẩm. MUJI là chữ viết tắt của từ Mujirushi Ryohin trong tiếng Nhật, có nghĩa là “sản phẩm chất lượng không mang thương hiệu”.


Review Muji Retail (Việt Nam)

3.4
5 review

Review Highlights

Cập nhật 21/06/2025

Ưu điểm

  • Ca làm việc ổn định, giờ giấc linh hoạt (188 reviews)
  • Không gian làm việc sạch – đẹp – hiện đại (226 reviews)
  • Chế độ ổn định, training bài bản (306 reviews)

Nhược điểm

  • Lương thấp, khó tiến lên nhanh (166 reviews)
  • Công việc lặp lại, gây nhàm chán và sức bền thấp (182 reviews)
  • Quản lý đội có lúc thiếu minh bạch hoặc thiên vị (159 reviews)
  • Nhân viên rời đi nhiều; lỗi trong hệ thống vận hành (161 reviews)

19/01/2025
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Từ tính chất công việc cho tới cách training cv đều có vấn đề. Lỏng lẽo cái gì cũng muốn nhưng không rõ ràng cái gì

08/10/2023
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Một số nhân viên không được thăng chức mặc dù họ xử lý khối lượng công việc lớn (GL)

11/02/2025
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Quá ổn định, khó thăng tiến và phát triển bản thân (GL)

Những nghề phổ biến tại Muji Retail (Việt Nam)

Bạn làm việc tại Muji Retail (Việt Nam)? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Muji Retail (Việt Nam)

Muji Retail (Việt Nam)

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo