Mô tả công việc
Are you passionate about helping others and have a deep understanding of Microsoft 365?
Microsoft 365 (M365) is a cloud-based suite of productivity and collaboration tools that empowers businesses of all sizes to achieve more. It includes familiar applications like Word, Excel, PowerPoint, and Outlook, along with innovative services like OneDrive for cloud storage and Teams for communication and teamwork.
We're seeking a talented Technical Support Engineer to join our growing team! In this role, you'll leverage your expertise in M365 to troubleshoot and resolve customer issues, ensuring a smooth and successful user experience.
You will:
• Reviews issues and contacts customers to understand issues. Ensures customers stay informed as to the status/solution of their issue. Utilizes troubleshooting tools (e.g., event logs, and performance traces) to help resolve customer issues.
• Resolves or escalates multiple and varied customer issues. Documents technical work and research.
• Analyzes problems and develops solutions for customer needs using log analysis and other proprietary tools.
• Collaborates on cross-team and cross-product technical issues by working with resources from other groups as needed to resolve moderately complex customer issues.
• Attends readiness training and non-technical training to ensure that they become proficient in support topics. Product/Process Improvement
• Provides feedback to improve products to more senior engineers or technical advisors.
• Identifies potential defects and escalates to more senior engineers to resolve.
• Uses automated tools to deliver solutions for a wide range of issues. Provides feedback on how to improve automated tools.
• Follows processes provided by the business.
• Attends case triage meetings or case discussions to collaborate and share ideas to resolve problems.
Yêu cầu công việc
• Proficient in English (4 skills)
• Available to work for night shifts (around 10:00 PM - 7:00 AM, 5 shifts per week)
• Strong customer service experience with at least one year of practice
Quyền lợi được hưởng
• Competitive salary depending on experience
• Salary at 100% during the probationary period
• Training will be offered
• Full working equipment will be provided
• 90% contribution of the gross salary to social insurance
• 12 days of annual leave, 8 days of sick leave
• 30% allowance on gross salary + PVI insurance + 500,000 VND food allowance for employees working night shift
• Annual Health Checkup
Công ty TNHH Sakata Inx Việt Nam (SIV) được thành lập năm 2003 với tư cách là công ty con 100% vốn của Tập đoàn Sakata Inx Osaka, Nhật Bản.
Được thành lập tại Osaka, Nhật Bản dưới tên Sakata Ink Seizousho vào năm 1896, tên công ty sau đó được đổi thành Sakata Inx Corporation trong quá trình toàn cầu hóa và mở rộng ra nước ngoài trên toàn thế giới.
Được thúc đẩy bởi nghiên cứu và phát triển ban đầu, Sakata Inx mang đến sự đổi mới liên tục và các sản phẩm hàng đầu cho nhiều ngành công nghiệp,
chẳng hạn như mực in ống đồng & in mềm gốc nước & dung môi cho màng dẻo, mực in báo, mực in offset cho bao bì & thương mại các ứng dụng, mực trang trí kim loại cho lon, vecni in đè gốc nước và dung môi và một số chất phụ gia.
Trong suốt các hoạt động của mình, Sakata Inx Corporation mong muốn đóng góp vào sự tiến bộ của văn hóa, khoa học, công nghệ và công nghiệp cũng như cải thiện chất lượng sức khỏe và môi trường.