1. AR
Manage customer accounts to ensure timely payments and accurate records
Monitor customer accounts for overdue payments and initiate collection efforts
Reconcile customer accounts and resolve discrepancies
Monitor claims reqeusts from customer
Prepare and send invoices, debit/credit note and statments to customers
Maintain customer accounts in the accounting system
Maintaining accounts receivable files and records (Bank statements and remittance)
Producing financial and management reports
Investigating and resolving any irregularities or enquiries
Communication with different departments (IMEX & QA)
Assist in developing and implementing processes to improve accounts receivable operations
2. AP
In charge of following up payment schedule, to ensure weekly payment run is proceeded accurately under approval and on time
In charge of preparing payment on HSBCnet
In charge of calculating and reconciling designer commissions
Managing an Accounts Payable ledger and Accounts Payable files
Maintaining accounts payable files and records (statements and remittance)
3. Others
Assisting in general financial management and analysis
Other duties as and when required by General accountant/Finance manager/VP of finance
Manage customer accounts to ensure timely payments and accurate records
Monitor customer accounts for overdue payments and initiate collection efforts
Reconcile customer accounts and resolve discrepancies
Monitor claims reqeusts from customer
Prepare and send invoices, debit/credit note and statments to customers
Maintain customer accounts in the accounting system
Maintaining accounts receivable files and records (Bank statements and remittance)
Producing financial and management reports
Investigating and resolving any irregularities or enquiries
Communication with different departments (IMEX & QA)
Assist in developing and implementing processes to improve accounts receivable operations
In charge of following up payment schedule, to ensure weekly payment run is proceeded accurately under approval and on time
In charge of preparing payment on HSBCnet
In charge of calculating and reconciling designer commissions
Managing an Accounts Payable ledger and Accounts Payable files
Maintaining accounts payable files and records (statements and remittance)
Assisting in general financial management and analysis
Other duties as and when required by General accountant/Finance manager/VP of financeYêu Cầu Công Việc
Education & Major: University
License & Certificate: Accounting
English level: Can write and speak English at work
No. of related work experience: 3-5 year
Familiar communication& working with variety kind of customers, stakeholders.
Careful, consistentLaptop
Chế độ bảo hiểm
Xe đưa đón
Tăng lương
Nghỉ phép năm
CÔNG TY TNHH SUNGWON MEDICAL là Công ty 100% vốn đầu tư Hàn Quốc mới thành lập tại Việt Nam. Ngành nghề kinh doanh chính: Sản xuất thiết bị, dụng cụ y tế, nha khoa, chỉnh hình và phục hồi chức năng...
Sungwon Medical Co., Ltd., hiện đang nỗ lực làm việc vì một môi trường y tế tốt hơn vào ngày mai trong
thế kỷ 21 mới, là một công ty chuyên sản xuất và bán các thiết bị y tế bệnh viện khác nhau. Được thành lập vào tháng 1 năm 1996, lần đầu tiên công ty đã thành công trong việc nội địa hóa Ống thông tĩnh mạch trung tâm (CVC) và Ống thông thoát nước tại Hàn Quốc. Công ty TNHH Y tế Sungwon đang nỗ lực phát triển các sản phẩm y tế mới vì sức khỏe cộng đồng và đang đặt ra mục tiêu tầm nhìn trung và dài hạn mới là phát triển thành công ty y tế và công nghệ sinh học tốt nhất Hàn Quốc. Các kết quả hiện tại đã được đưa ra với mục tiêu sản xuất các thiết bị y tế chất lượng cao, có trình độ cao, có thể mang lại sự tiện lợi và hiệu quả sử dụng sản phẩm cho nhân viên y tế là khách hàng trực tiếp trong lĩnh vực y tế và mang lại sự thoải mái, ổn định tâm lý cho khách hàng gián tiếp. đang nhận sự điều trị. Để tạo ra sự hài lòng mới cho tương lai chưa được giải quyết, nhóm lập kế hoạch, nghiên cứu phát triển và bộ phận sản xuất đã đoàn kết thống nhất và đang nỗ lực hết mình vào thời điểm này.