This role is managing the performance of the Premium Collection team in alignment with approved policies, guidelines, and objectives. The goal is to serve customers effectively and efficiently.
Job Responsibilities
Ensuring excellent customer service throughout the policy lifecycle. This contributes to customer retention, higher paid rates, increased customer satisfaction, attracting new customers, and enhancing the company’s image and brand.
Key Responsibilities
- Processing: Ensure that customer payments are processed accurately according to the Premium Collection Manual and Guidelines. Maximize team performance to achieve business-as-usual KPIs and objectives.
- Complaint Resolution: Collaborate to swiftly and effectively address customer complaints related to operational issues.
- Operating Manual Updates: Keep the Operating Manual up-to-date and communicate changes effectively to relevant parties. Ensure quality control, risk management, and compliance.
- Collaboration: Coordinate with other teams in Operations and various departments across the company to solve problems effectively.
- Process Transformation: Drive process improvements to enhance operational efficiency. Understand and effectively utilize resources of our large-scale service network, provided by internal systems, departments, policies, and procedures. Team Development: Foster team growth, improve productivity, and maintain high-quality standards.
This Role Is
- To drive Premium Collection performance, ensure the team operates smoothly to achieve business objectives.
- To effectively collaborate with other sections to ensure timely project implementation and the attainment of expected results.
Qualifications / Bằng Cấp
- University Graduate in Finance, Banking, Insurance. Having MBA is a strong advantage.
- Minimum 8-year experience in Life Insurance, Banking or Financial services sector including 5 years in management.
- Knowledge: Management, Life Insurance, Project Management, in-depth knowledge of local and national government, Office computer
- Skills: Problem solving, judgment, communication, crisis & conflict management, decision making, analytical thinking, adaptability, customer oriented, negotiation, presentation, project management and process improvement.
- Leadership: Strong leadership capabilities including strategic & commercial acumen, execution excellence, leading innovation and change, integrity, customer centricity, collaborative teamwork, and talent development; proven ability to set targets, and motivate teams to deliver goals in a high performing culture.
Công ty Cổ phần Công nghệ thực phẩm Châu Á - AFOTECH (địa chỉ tại số 8, đường TS15, KCN Tiên Sơn, Bắc Ninh) là doanh nghiệp chuyên sản xuất, kinh doanh trong ngành hàng thực phẩm với các sản phẩm : Mì ăn liền, phở ăn liền, cháo ăn liền, nước mắm, nước tương, tương ớt, sate, gia vị, kem tươi… Ngoài ra, Công ty còn kinh doanh một số loại hình dịch vụ ăn uống và nhà hàng tại Hà Nội, Huế và Đà Nẵng. Được thành lập từ năm 1991, trải qua 25 năm phát triển với quy mô hơn 1600 cán bộ công nhân viên của 3 Công ty, 2 Chi nhánh HCM, ĐN, các nhà hàng ăn uống và cửa hàng kem trên toàn quốc cùng đội ngũ kỹ sư công nghệ và nhân viên lành nghề, Công ty chúng tôi đã đưa ra thị trường các loại sản phẩm chất lượng cao mang thương hiệu: Micoem, Cung Đình, Gà nấm, Mummum, DimDim, Zonzon, Tứ Tuyệt… nước mắm Ông Tây, Long Đình…. với 100% nước cốt mắm từ đảo Phú Quốc,…; hệ thống nhà hàng Madame. Lân và các loại Kem tươi NZ (New Zealand),… với những hương vị thơm ngon mà 100% nguyên liệu được nhập khẩu từ New Zealand.
Công ty chúng tôi luôn đảm bảo thực hiện đầy đủ mọi chế độ chính sách BHXH, BHYT, BHTN và mức lương, thưởng cạnh tranh cho nhân viên so với tất cả các công ty kinh doanh cùng lĩnh vực kể cả các công ty nước ngoài