Việc làm Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà

Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà
Assistant Manager, Warehouse - Operations, Shopee (location. Nghe An)
Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà
3 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 19/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 18/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 3 - 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
About The Team

  • SBS stands for Serviced by Shopee. We are the largest fulfillment center in Vietnam, providing brands with end-to-end logistics solutions, from warehousing service to order fulfillment service.
  • Manage 50,000 sqm of ecom warehouse footprint in the North and South with 350 seasoned specialists (SBS office and warehouse team, including FTE + BPO FT).
  • Manage a diversified brand portfolio, working with market leaders in FMCG, High Tech, Homecare, Fashion. Flexible operation capability with the ability to scale up to 10 times volumes during campaign days.
  • Young, dynamic team with average age between 25 and 35.

Job Description

Act as the acting warehouse manager during the shift that you are in charge of, during daily operations and campaigns.

  • Ensure health, safety and employee well-being in the warehouse
  • Make sure that the operation team comply with all the safety, hygiene, health and security guidelines on a daily basis.
  • Put people’s physical and mental well-being at the top of our priority list. Escalate to top management if identifying any risk, as per the company guidelines.
  • Ensure that no incidents happen in the warehouse.
  • Operation performance:
  • Manage daily operation and monitor key metrics of Inbound, Outbound , Inventory and Returns team. Make sure that the team adhere to all operation SOP to achieve the results.
  • Be the key point of contact for operation escalations and exceptional case handling. Timely escalate and keep the top management team updated of any issues that could potentially lead to crisis.
  • Work with key stakeholders to propose and align on key operational targets monthly, including but not limited to cost, productivity and service level.
  • Own the operation metrics. Closely monitor and drive key metrics that your team is in charge of. Make sure that the team hits the target in terms of productivity and service level during daily operations and campaigns.
  • Projects: Continuous Improvement projects and ad-hoc project initiation and execution:
  • Collaborate with the project team to enforce continuous improvement knowledge.
  • Work closely with the project team to initiate and execute Continuous Improvement and cost-saving projects.
  • Work closely with the project team to execute warehouse’s tasks in cross-function projects to improve buyer/ seller experience.
  • Lean leadership and People development:
  • Train, coach and build the team on the job, to develop their soft skills, technical operation capabilities and leadership skills.
  • Communicate effectively with the team to help them understand the business priorities. Deliver the vision, inspire them and engage people to work together towards the same goal.
  • Lead by example.
  • Culture
  • Drive a collaborative and open-minded culture where people feel safe and encouraged to exchange ideas, support each other within the team and outside the team.

Requirements

  • At least 3 years experience in management roles with proven track record in leadership.
  • Experienced with ecommerce warehouse operation is a plus.
  • Result-driven with an outstanding proven track record. Got this instinct to deliver what you promise.
  • Open-minded, ambitious, flexible and very fast-to-action.
  • Demonstrate can-do spirit, and the commitment to deliver and make things happen.
  • Strong data skillset or field operation experience.
  • Having both skills (strong data skillset & field operation experience) is a big plus.
Khu vực
Báo cáo
Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà
Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
30 Lý Thường Kiệt, Phường Lam Sơn, Thành phố Thanh Hoá

Công ty TNHH TM Sơn Hà là Công ty phân phối hàng tiêu dùng hàng đầu tại Thanh Hóa áp dụng chuẩn ISO 9001:2015. Được thành lập ngày 01/07/1998, công ty hiện đang trong quá trình phát triển mạnh

 Hệ thống phân phối hiện có hơn 400 nhân viên với 6.000m2 kho và gần 30 xe ô tô vận chuyển hàng hóa;

- Ngành nghề kinh doanh chính: Phân phối cho một số đối tác lớn về hàng tiêu dùng trong tỉnh Thanh Hóa như: Diana, Vinasoy, Phạm Nguyên, TH True Milk, Kinh Đô, Vifon…

- Hiện nay Công ty đang xúc tiến triển khai hệ thống chuỗi siêu thị A&S với mục tiêu đến năm 2020 phải có được từ 5 đến 7 siêu thị tại các khu vực chiến lược trong tỉnh Thanh Hóa.

- Mục tiêu của Công ty TNHH TM Sơn Hà trong 5 năm tới sẽ trở thành một doanh nghiệp phân phối và bán lẻ đứng trong top đầu của tỉnh Thanh Hóa.

- Công ty TNHH TM Sơn Hà luôn tạo điều kiện để toàn bộ nhân sự tham gia các khóa học nâng cao kỹ năng lãnh đạo cũng như luôn khuyến khích sự sáng tạo để phát huy hết năng lực cá nhân.

- Chúng tôi luôn mong muốn tìm được những ứng viên “có Tâm – có Tầm” để cùng cộng tác và gắn bó lợi ích lâu dài cùng doanh nghiệp.

Những nghề phổ biến tại Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà

Bạn làm việc tại Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà

Công ty TNHH Thương mại Sơn Hà

Click để đánh giá