Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
JOB SUMMARY AND MISSION
Being a project leader for particularly assigned group companies to structure accounting fundamental and process for all modules and ensure smooth ongoing accounting operations and related internal controls to be in place and properly complied. Also being an active assistant to Accounting Manager involving in all finance-related project implementation.
SUMMARY OF KEY RESPONSIBILITIES
Responsibilities and essential job functions include but are not limited to the following:
A restaurant company, a Japanese food company and a holding company – newly set up companies
** Required to sign as the Company’s accountant **
- Establish and maintain financial policies and procedures to ensure compliance with accounting standards and regulations.
- Develop and implement an efficient and accurate accounting system from scratch.
- Manage the day-to-day accounting operations, including accounts payables, accounts receivables, general ledger, and inventory accounting.
- Perform monthly, quarterly, and annual financial closing processes to produce accurate and reliable financial statements.
- Prepare and analyze financial reports, including profit and loss statements, balance sheets, cash flow statements, budget vs. actual reports, and month-end and year-end analysis.
- Coordinate internal and external audits, ensuring all documentation is prepared and submitted in a timely manner.
- Monitor and control cash flow to maximize operational efficiency and working capital management.
- Collaborate with cross-functional teams, such as operations, procurement, and sales, to provide financial insights and support decision-making.
- Prepare and present financial forecasts, budgets, and variance analyses to management, identifying trends, risks, and opportunities.
- Provide financial analysis and support for new business initiatives and projects.
- Manage and lead the accounting team, providing guidance, training, and mentoring to optimize their performance and professional growth.
- Stay up-to-date with changes in accounting regulations, standards, and industry best practices to ensure compliance and continuous improvement.
- Deal with government agencies to ensure compliance with regulations
- Preparing and submitting corporate tax reports to the authorities
- Prepare various reports as required by management
- Other ad-hoc assignments
Yêu Cầu Công Việc
SUMMARY OF REQUIREMENTS
Experience
- Experience in general ledger and reporting functions in retail business (3-5 years)
- Experience in accounting system implementation and retail is advantage
Education
- Master or bachelor’s degree in accounting, Finance or any related field
Basic Qualifications
- Bachelor's degree in Accounting, Finance, or a related field. A professional accounting qualification (e.g., CPA) is highly preferred.
- Minimum of 3-5 years of experience in accounting, preferably in the F&B or hospitality industry.
- Strong knowledge of accounting principles, practices, and regulations.
- Experience in setting up accounting systems and processes for a new business.
- Demonstrated proficiency in accounting software and MS Office, with advanced Excel skills.
Required Knowledge, Skill and Abilities
- Result-oriented
- Big-picture perspective
- Good command of English skills (reading, writing, listening, and speaking)
- Excellence command of MS Excel
- Familiarity with ERP system is a plus
- Detail oriented, with strong analytical and problem-solving skills
- Able to balance multiple priorities and manageable for volume of transactions
- Able to proactively work and deal with ambiguity
- Be initiative, a self-starter, and able to work in a demanding, high-pressure environment
- Strong analytical, problem-solving, and critical-thinking abilities.
- Effective communication and interpersonal skills.
- Proven leadership and team management capabilities.
- Ability to work independently, prioritize tasks, and meet deadlines.
- Flexibility and adaptability to thrive in a dynamic and fast-paced startup environment.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Sức khỏe và vẻ đẹp luôn là khao khát của tất cả mọi người. Đặc biệt là sau hành trình mang thai và làm mẹ, chăm sóc sức khỏe của Mẹ và em bé là mối quan tâm của các chị em phụ nữ. Chăm sóc sức khỏe và sắc đẹp là một phần biểu hiện sự trân trọng bản thân và trân trọng cuộc sống tạo hóa đã ban tặng cho ta. Hiểu được những trăn trở của các chị em phụ nữ, các Mẹ, công ty TNHH Thương mại và Dịch vụ Wonmom đã cho ra đời các dòng sản phẩm mỹ phẩm kế thừa tinh hoa y học cổ truyền và cải tiến theo y học hiện đại để tăng cường và phục hồi sức khỏe, lấy lại vóc dáng thon gon sau sinh cho mẹ. Bên cạnh đó, Wonmom cũng cho ra đời các dòng sản phẩm chăm sóc bé yêu sạch và an toàn để các chị em phụ nữ yên tâm khi lựa chọn cho bé yêu của mình. Với phương trâm mong muốn giúp cho việc chăm sóc sức khỏe và làm đẹp theo phương pháp truyền thống dễ tiếp cận đến tất cả chị em phụ nữ, các mẹ để các chị em phụ nữ có cơ hôi trải nghiệm và chăm sóc gia đình mình theo những giải pháp và liệu trình sản phẩm phù hợp
Tầm nhìn và sứ mệnh
Trở thành nhà cung cấp mỹ phẩm hữu cơ cho mẹ và bé chất lượng cao theo phương pháp truyền thống đứng đầu Việt Nam và Châu Á
Triết lý và định vị kinh doanh:
- Sản phẩm chất lượng ,sạch và an toàn
- Xây dựng và duy trì uy tín và lòng tin với khách hàng và đối tác
- Quan tâm chia sẻ lợi ích với nhân viên và cộng đồng
Ý nghĩa của từ Wonmom- Người mẹ tuyệt vời