Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
The International Account Specialist is responsible for providing excellent service to both international and U.S. customers by building strong relationships and facilitating open communication. This role involves coordinating customer orders with various departments to ensure timely delivery and addressing customer inquiries to ensure satisfaction. The specialist must manage multiple tasks efficiently while maintaining composure and accuracy in data entry to support customer retention.
Customer Communication: Professionally engage with customers to manage order statuses, pricing, changes, and shipment details while collaborating with various departments to ensure satisfaction.
Product Inquiries: Answer customer questions regarding product specifications and consult relevant resources for information.
Order Management: Enter and manage customer orders, including cancellations and handling issues related to replacements or discontinued items.
Issue Resolution: Troubleshoot and resolve product-related issues using strong customer service and negotiation skills.
Vendor Coordination: Establish effective communication and working relationships with international vendors and staff.
Invoicing: Initiate invoicing to ensure accurate billing for products and services.
Container Program Communication: Advise customers on container programs and assist with freight rate quotes as needed.
Record Maintenance: Accurately update internal records regarding customer requirements and shipment statuses.
Compliance: Maintain international correspondence in line with U.S. customs regulations.
Data Management: Collect and update key process measures for team efficiency.
SOP Maintenance: Help maintain and improve Standard Operating Procedures for the team with managerial approval.
Process Improvement: Identify areas for improvement and assist in implementing changes.
Regulatory Awareness: Stay informed about importing/exporting regulations and communicate changes to management.
Core Values: Uphold the company's core values in all job functions.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor degree in International Business, Business Administration, Import/Export or equivalent experience.
Have 1 year of experience or below.
*Fresh gradudates will be trained. This job provides great opportunity for you to work closely with US colleagues and improve English skills.
- Strong understanding of customer service and business support.
- Excellent English communication, interpersonal, and organizational skills.
- Communication Skills, and interpersonal skills
- Time Management, teamwork, and independence
- Document Management, and analytical Skills
- Confidentiality, and continuous improvement knowledge
- Multitasking
- Computer Proficiency: Skilled in Microsoft Office (especially Excel) and internet tools.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 23 - 30
- Lương: Cạnh tranh
Với hơn 20 năm xây dựng và phát triển, Công ty Thực Phẩm Vĩnh Lộc đã trở thành một trong những công ty sản xuất chế biến và xuất khẩu thủy Hải sản hàng đầu Việt Nam. Sản phẩm của Công ty được xuất khẩu đến nhiều nơi trên thế giới như châu Âu, Nhật Bản, Mỹ, Hàn Quốc,...
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tình nguyện
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2000
Mission
- Chúng tôi luôn đặt chất lượng sản phẩm, lấy sự hài lòng của quý khách làm tôn chỉ hành động, công ty chúng tôi đã giành được sự quan tâm, tin tưởng tuyệt đối từ các đối tác lớn và khách hàng trên toàn quốc.