(Why the position exists)
- Deploys all sales actions with targeted accounts assigned spread over multiple customer types, in order to maximize the
- Business with them through mainly field interactions and supports them on their digital transformation journey.
- Sales activity deployment to detect projects in targeted segment / accounts.
- Customer mapping to identify the main stakeholders and organizational structure of targeted accounts.
- To understand customers’ needs and bring Schneider products / solutions directly to customers.
- To build and secure relationship with relevant channels (end-users, contractors, panel builders and system integrators)
- Implement go-to-market strategies to penetrate Industry end-markets and find opportunities selling Schneider Electric products and packages to their projects.
- Execute account management plan toward targeted customers to maintain long-term relationship with them
- Deploy opportunity management plan in early stage (identify & qualify, influence & develop)
- Respond to customers’ queries, co-ordinate with back-office to prepare quotation.
- On-time information delivery and proposal management for end-users / channels
- Follow-up on proposals through to contract negotiation and closure. Proactively using bFO to ensure sales force efficiency and foster cross selling / collaboration.
- Account management:
- Account ownership locally, this role typically covers key accounts and systematically ensures that account plans are in place.
- Deploys all sales actions with assigned end-users, contractors to maximize the business with them.
- Qualifying opportunities:
- Active participation and identification of future projects through regular contact with customers (face to the customers) within targeted accounts. Able to gather specific information (competitors, budget, comm/tech adv/disadv, etc.) to increase chances.
- Promote products & solutions and manage offers:
- Present & provide technical information necessary to the customers
- Conduct technical prescriptions, provide technical support to customers
- Follow-up on offers: Follow- up of offers with customers and keep project information on bFOs updated
- Finalize on contracts: Lead contract negotiations with the support of other departments (Finance, EC, CCC, etc.). Transfer project details to the support teams and ensure a smooth transition for project execution.
- Follow-up on Customer:
- To lead project kick-off meeting and facilitate executor during project handover for execution.
- Keep regular contact with customers to ensure satisfaction before and after delivery. Work closely with the back office (execution, finance, marketing, logistic) to ensure customer satisfaction.
- Master SE offer knowledge and targeted solutions: Have sufficient knowledge of all SE products and targeted solutions to promote to targeted accounts
- bFO implementation: Create SVR within 48 hours after visit & maintain and update project status regularly in Bridge Front Office (bFO). Ensure project information is exhaustive and valuable to support key strategic decisions.
Education:
University degree in Electrical or Automation Engineer
Working Experience:
Sales and account management skills
At least 3+ years of professional experience in Industry end-markets
Business Understanding:
Market knowledge in area of work, exposure & awareness of Industry end-market
Others (e.g. language skills, technical skills):
Schneider Electric products & equipment
Presentation & communication skills, spoken & written English Knowledge of contracts/tender, finance and project management
Schedule: Full-time
Req: 0097BC
Việt Gia Minh được thành lập vào năm 2015. Với lĩnh vực, ngành nghề chính là: sản xuất, kinh doanh các loại phân bón (phân bón lá, phân bón gốc, phân hữu cơ, NPK....); sản xuất, sang chai đóng gói, kinh doanh thuốc bảo vệ thực vật; kinh doanh hoá chất thương mại dùng trong nông nghiệp.
- Đến nay, Công ty Việt Gia Minh đã có hơn 20 cán bộ, công nhân viên tham gia hợp tác làm việc cùng. Tuy mỗi cán bộ, công nhân viên sở hữu cho mình trình độ và chuyên môn khác nhau, nhưng là một khối thống nhất nên đã xây dựng nên một Công ty ngày càng phát triển và đưa ra thị trường những sản phẩm tốt nhất, chất lượng nhất đến tay người tiêu dùng.
- Với một đội ngũ nhân viên, kỹ sư chuyên ngành được đào tạo bài bản. Một đội ngũ bán hàng chuyên nghiệp với dịch vụ chăm sóc khách hàng và nhiệt tình. Chính vì vậy Công ty Việt Gia Minh đã và đang có những người bạn chân tình luôn sánh bước cùng Công ty những năm tháng qua là những đại lý phân phối sản phẩm trên cả nước
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tình nguyện
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2015
Mission
- Sứ mệnh của chúng tôi là khuyến khích sinh viên trở thành những người học độc lập, suốt đời, phấn đấu đạt được sự xuất sắc và trở thành người quản lý có trách nhiệm đối với xã hội toàn cầu và môi trường tự nhiên, đạt được trong một cộng đồng hỗ trợ coi trọng sự đa dạng và thông qua một chương trình phản ánh lý tưởng và nguyên tắc của Liên Hợp Quốc.