Các phòng ban đang tuyển dụng tại YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM

Buôn bán/ Kinh doanh
Hành chính
Vận tải

Việc làm YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM

Cập nhật 25/10/2025 09:24
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM
Customer Service Executive
YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM
17 việc làm 4 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 06/10/2025
Hạn nộp hồ sơ: 31/10/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hà Nội

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Xe đưa đón
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm
  • CLB thể thao

Mô tả Công việc

1. Overseas Inquiries:

- Handle daily communication with overseas agents/partners regarding rates, bookings, and shipment updates.

- Provide accurate and timely feedback to internal teams and customers.

2. Maintain current business:

- Maintain strong relationships with existing customers, ensuring high customer satisfaction and service quality.

- Address customer inquiries, quotation, proposal for service, complaints, and service recovery in a professional manner.

- Monitor shipment status and proactively inform customers of any issues or delays.

3. Sales Support & Business Development:

- Assist sales team with preparing quotations, proposals, and presentations for new business for existing clients and new clients.

- Support follow-up on leads and coordinate with operations for smooth onboarding of new accounts.

- Gather customer feedback to identify potential opportunities for cross-selling and upselling.

4. Documentation & Coordination:

- Coordinate with operations and other departments to ensure smooth handling of shipments.

- Prepare and maintain customer records, reports, and service-related documentation.

- Ensure compliance with company policies and relevant regulations (credit approval, service contract, payment follow up, etc.)

5. Others:

- Stay updated on relevant laws, regulations, and industry practices.

- Prepare weekly and monthly reports as required.

- Others jobs as per BOD’s requirements.

Yêu Cầu Công Việc

- Bachelor’s degree in Business, Logistics, Supply Chain, or related field.

- 2–3 years of experience in freight forwarding (Air, Sea, Cross-border)/ logistics customer service. Warehouse experience is advantage. 

- Excellent written and verbal communication skills in English (Japanese languages a plus), advanced MS Office skills, especially Excel.

- Strong problem-solving, multitasking, have a ability to work independence and in group, can perform under high pressure and organizational skills.

- Customer-oriented mindset with a proactive and professional attitude.

- High responsibility, flexibility, hard-working, willing to learn more and self-motivated.

- Good negotiation and communication skill

Địa điểm làm việc

Hà Nội
Handico Tower, 1 Phạm Hùng, Phường Mễ Trì, Quận Nam Từ Liêm, Thành phố Hà Nội

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

CÔNG TY TNHH YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM
YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 4, Tòa Nhà Estar, 147 – 149 Võ Văn Tần, Phường Xuân Hòa TP. HCM

Công ty TNHH Yamato Logistics Việt Nam là công ty 100% vốn đầu tư Nhật Bản chuyên về dịch vụ kho bãi, dịch vụ giao nhận vận tải hàng hóa, các dịch vụ bổ trợ khác cho các dịch vụ Logistics chủ yếu bao gồm các hoạt động tiếp nhận, lưu kho và quản lý thông tin liên quan tới vận chuyển và lưu kho hàng hóa trong suốt cả chuỗi Logistics. website: 


Những nghề phổ biến tại YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM

Bạn làm việc tại YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM

YAMATO LOGISTICS VIỆT NAM

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo