Essential Duties And Responsibilities
- Assigned to support in two or three functional areas during training period.
- Assist in day-to-day HR operations, such as maintaining employee records, preparing documentation, and coordinating HR activities.
- Assist in organizing and maintaining digital and physical HR files, ensuring confidentiality and proper documentation
- Provide support in employee engagement surveys, gathering responses, and preparing initial analysis.
- Collect, organize, and analyze HR data (such as employee attendance, performance metrics, and engagement scores) to assist in developing reports for management.
- Prepare visual reports and dashboards using Excel or similar tools to summarize key HR metrics and trends.
- Assist in tracking HR projects and initiatives, providing regular updates and analysis to measure effectiveness.
- Contribute to the digitalization of HR processes by using online platforms and tools (such as Canva, Trello, and other collaborative applications).
- Support the implementation and management of digital tools that improve HR efficiencies, such as document management, employee engagement apps, and scheduling software.
- Project Management – Participate in team projects that address strategic initiatives as directed by the HR Manager.
- Adhere to all safety and health rules and regulations associated with this position and as directed by supervisor.
- Comply and follow all procedures within the company security policy.
- May perform other duties and responsibilities as assigned.
- University graduate, major in HR/ Business/ Media/English Language is preferable
- Fresh graduates or candidates with less than 1 year of working experience
- Bachelor Degree with GPA > 7.0/10 is preferable
- Agile and confident to engage across all HR sections and all levels of the business
- Analytical skills with the ability to capture and interpret relevant data for the business.
- Ability to work independently, take initiative, pay attention to details, and demonstrate accuracy
- Good problem-solving skills, can work under high pressure, be ready to take challenges
- Proficient in written and verbal communication skills in Vietnamese and English
- Ability to read and interpret documents such as safety rules, operating and maintenance instructions and procedure manuals
- Ability to effectively present information and respond to questions from groups of managers, clients, customers, and the general public
- Ability to define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions.
- Willing to learn and engage in ad hoc projects when required
- Ability in design tools such as Canva or similar applications.
- Ability to use graphic design tools and video making is a plus
- Strong Microsoft Office skills, particularly in Excel for data analysis and reporting is a plus
Dan On Foods Corporation (DOF) được thành lập tại Việt Nam từ năm 1999, là một công ty thành viên thuộc tập đoàn DAN-D FOODS. Trụ sở chính của tập đoàn đặt tại thành phố Richmond, bang British Columbia (BC), Canada và được lãnh đạo bởi người sáng lập kiêm tổng giám đốc, ông Dân Ôn người khởi sướng và đặt nền tảng phát triển tập đoàn tại bang BC, Canada từ năm 1989.
Các Công ty thành viên khác của Tập đoàn DAN-D FOODS được đặt tại British Columbia và Ontario, Canada, California, Hoa Kỳ, Bangkok, Thái Lan, Trung Quốc, Hồng Kông và Đài Loan. Hiện Tập đoàn có hơn 800 nhân viện đang làm việc và hướng tới một mục tiêu chung là: Cung cấp các sản phẩm đạt chất lượng đến khách hàng trên phạm vi toàn cầu.
Nhà máy chính ở TP. Thủ Dầu Một, tỉnh Bình Dương, nằm cách TP. Hồ Chí Minh khoảng 40 km. Công ty có văn phòng và cửa hàng trưng bày tại Khu đô thi mới tại Quận 2 (Khu Sala) rất gần hầm vượt sông Sài Gòn và khu vực trung tâm TP. Hồ Chí Minh, nơi các sản phẩm được trưng bày đồng thời là văn phòng phụ trách bán hàng và dịch vụ khách hàng nội địa.
Review Dan On Foods Corporation
Môi trường làm việc tốt, năng suất cao, học được nhiều kinh nghiệm, quan tâm đến nhân viên (ID)