ELSA, Corp ★ 2.5

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Trung tâm Ngoại ngữ
Giáo dục / Đào tạo
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại ELSA, Corp

Buôn bán/ Kinh doanh
Marketing/ Truyền thông
Công nghệ thông tin
Hành chính
Dịch vụ khách hàng
Quản lý sản phẩm & dự án
Tài chính - Kế toán
Lao động có tay nghề và sản xuất

Việc làm ELSA, Corp

Cập nhật 23/07/2025 17:32
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
ELSA, Corp
Customer Success Manager
ELSA, Corp 2.5★
15 đánh giá 139 việc làm 1 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm/Trưởng phòng
Ngày đăng tuyển: 06/02/2024
Hạn nộp hồ sơ: 09/03/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 4 Văn Cao, Liễu Giai,Hà Nội

Mô tả công việc

Engagement and Client Relationship Management:

  • Curate and create learning activities customized to different client segments, fostering engagement and success.
  • Act as a representative speaker, engaging with clients to understand their needs and effectively communicate the benefits of our platform and solutions.

Onboarding and Tailored Implementation:

  • Operate seamless onboarding process for new clients, ensuring a smooth transition onto our platform.
  • Develop and implement customized strategies aligned with clients' needs, optimizing our solutions within their educational settings.

Growth and Retention Initiatives:

  • Build case studies, best practices, and user testimonials for use in marketing and branding.
  • Proactively identify opportunities for upselling or expanding services to maximize client values.
  • Collaborate cross-functionally with Sales, Marketing, Product Development, and Support teams to address client needs and regular check-ins with clients to understand their evolving needs and challenges.

User Training and Ongoing Support:

  • Conduct comprehensive user training sessions, empowering clients with in-depth knowledge on effectively utilizing our technology.
  • Provide ongoing support to address queries and ensure optimal usage of our solutions.
  • Act as a liaison between clients and internal teams, addressing customer inquiries, resolving issues, and managing escalations.
  • Collaborate with the support team to ensure timely and effective resolution of client concerns.

Yêu cầu công việc

  • Educational Background: A bachelor's or master's degree in English, Linguistics, TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages), Education, or a related field.
  • Curriculum Development: Knowledge of curriculum development and instructional design to help clients tailor training programs to their specific needs.
  • Teaching Experience: Prior experience as an English language teacher or instructor is preferred. Understanding the teaching process and student needs is crucial when working with clients in the education sector.
  • English Language Proficiency: Near-native proficiency in English is typically required, along with a deep understanding of English pronunciation.
  • Client Management Skills: Strong relationship-building abilities to effectively communicate the value of the training platform's offerings to clients and manage their accounts.
  • Communication Skills: Excellent written and verbal communication skills to effectively interact with clients and internal teams.
  • 3 - 10 years of working experience, preferably in the EdTech or Education industries.
  • Excellent communication, negotiation, and presentation skills.
  • Strong problem-solving and strategic thinking abilities.
  • Proficiency in Microsoft Office suite.
  • Knowledge of the education sector and familiarity with EdTech products and services is a plus.
  • Ability to work independently, prioritize tasks, and manage multiple client accounts simultaneously.

Quyền lợi được hưởng

  • Competitive compensation with hot monthly bonus
  • ELSA Premium account
  • Premium Health Insurance, Annual Health Check
  • Flexible working time (9am-6pm Mon-Fri), hybrid working
  • Up to 16 days leave, 1 birthday leave, 1 Christmas day.
  • Social insurance, health insurance, and unemployment insurance for full salary.
  • Fun energetic team; international & collaborative culture
  • Opportunities to grow professionally and play a critical role in shaping the next stage of the company’s growth.
  • Experience the true spirit of a fast-growing and well-funded Silicon Valley startup.
  • Company trip, Company Birthday, Company Party and Happy Hour.
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
29/11 Bùi Thị Xuân, Phường 2, Quận Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
ELSA (English Language Speech Assistant) là startup về công nghệ giáo dục tại Silicon Valley đầy triển vọng & đang tăng trưởng rất nhanh. Được thành lập vào năm 2015 bởi Văn Đinh Hồng Vũ (CEO), cùng với người bạn Bồ Đào Nha là tiến sĩ Xavier Anguera (giám đốc công nghệ – CTO), ELSA có công nghệ Trí Tuệ Nhân Tạo với khả năng học sâu (deep learning) và nhận diện giọng nói (speech recognition) độc quyền. Ứng dụng ELSA Speak là ứng dụng học nói và giao tiếp tiếng Anh gần như duy nhất có thể sửa lỗi phát âm chính xác từng âm tiết, đồng thời đưa ra nhận xét tức thì và hướng dẫn sửa lại chuẩn xác. Có trụ sở tại San Francisco, ELSA đã gọi vốn thành công 12 triệu đô từ các nhà đầu tư lớn ở Thung lũng Silicon, Đông Nam Á, Nhật Bản và 15 triệu đô từ vòng gọi vốn series B. Ứng dụng hiện có hơn 40 triệu lượt tải ở 101 quốc gia trên thế giới, và có văn phòng tại Bồ Đào Nha, Việt Nam, Ấn Độ, Indonesia và Nhật Bản.
 

Review ELSA, Corp

2.5
15 review

Review Highlights

Cập nhật 29/11/2025

Ưu điểm

  • Đồng nghiệp trẻ, giỏi, hòa đồng, tinh thần hỗ trợ nhau tốt (198 reviews)

  • Giờ làm linh hoạt, một số bộ phận cho phép làm việc từ xa thường xuyên (176 reviews)

  • Môi trường làm việc nhìn chung thoải mái, ít drama và phù hợp người hướng nội (153 reviews)

  • Thương hiệu khá nổi tiếng, giúp hồ sơ đẹp và tích lũy kinh nghiệm (129 reviews)

  • Có hoạt động nội bộ, sự kiện gắn kết và quan tâm nhân viên (71 reviews)

Nhược điểm

  • Quản lý yếu, thiếu kinh nghiệm, phong cách điều hành thiên về áp KPI và bán hàng (207 reviews)

  • Văn hóa công ty thiếu cân bằng, chịu ảnh hưởng tiêu cực từ cả Mỹ và Việt Nam, dễ căng thẳng (182 reviews)

  • Thiếu sự công nhận và lắng nghe; quản lý cấp trung – cấp cao né tránh đối thoại (164 reviews)

  • Quy trình tuyển dụng, test đầu vào và phản hồi ứng viên bị chê thiếu tôn trọng và minh bạch (138 reviews)

  • Cơ hội phát triển hạn chế, con đường sự nghiệp không rõ ràng, dễ rơi vào công việc lặp lại (96 reviews)


13/11/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Công ty gia đình, hào nhoáng bên ngoài nhưng trì trệ bên trong

22/10/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Thiếu chuyên môn quản lý, công việc chậm và trì trệ

20/01/2025
Thực Tập Sinh tại Hồ Chí Minh

Công ty bày đặt cho thực tập sinh làm bài test cho chán, rồi ko phản hồi ứng viên gì hết.

Những nghề phổ biến tại ELSA, Corp

Bạn làm việc tại ELSA, Corp? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo ELSA, Corp

ELSA, Corp

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo