Strategy & Planning
- Working with stakeholders to understand their needs, concerns, and the environment that they operate in to define detailed requirements.
- Communicating requirements to stakeholders, managing conflicts, issues, and changes to ensure that stakeholders and project team members remain in agreement on solution scope.
- Gather, organize, and synthesize large amounts of product information from various sources.
- Identify and define business needs and problems/issues to enable a feasible solution scope to be developed.
- Identify the risks associated with the proposed solution as well as the risk for not implementing the solution.
- Collaborate in the planning, design, development, and deployment of new applications and enhancements to existing applications.
- Contributes to the conversion of business needs into functional designs and conduct product training as needed.
- Identifies and manages gaps, determining the effectiveness of proposed solutions and developing Business Requirements documents and models.
- Ensure the team understands the product requirements and backlog and that the product is delivered at high quality.
- At least 3 years in business analysis.
- Understanding of BABOK® Knowledge Areas.
- Excellent analytical, mathematical, and creative problem-solving skills.
- Excellent written and oral communication skills.
- Familiarity with trends in web standards, accessibility, and usability.
- Being experienced in Agile environment, good logical thinking, analytical thinking, critical thinking and problem solving.
- Knowledge of standard business analysis tools and techniques, such as process mapping, requirements gathering, and stakeholder analysis.
- Understanding of database systems and data visualization tools (e.g., Excel, SQL).
- Strong analytical, problem-solving, and documentation skills.
- Excellent interpersonal and communication abilities, with a focus on active listening and translating technical concepts for non-technical audiences.
- Proactive attitude and self-motivation with the ability to work independently or as part of a team.
- Excellent listening and interpersonal skills. Logical and efficient.
Là một công ty giải pháp thương mại điện tử và di động, Globee đang hợp tác với các khách hàng lớn ở Châu Á Thái Bình Dương. Globee được một nhóm chuyên gia CNTT thành lập vào năm 2016 sau 3 năm làm việc cùng nhau. Đội ngũ phát triển đã tham gia phát triển các hệ thống lớn như hệ thống ERP để quản lý hơn 200.000 tình nguyện viên đồng thời của SEA Games 28 tại Singapore 2015. Chúng tôi có kinh nghiệm về chăm sóc sức khỏe, thương mại điện tử (mỹ phẩm, giày dép, hành lý và vali kinh doanh), các nhà phát triển của chúng tôi cũng được chứng nhận là nhà phát triển Salesforce Commerce Cloud (trước đây là Demandware). Với sứ mệnh làm cho khách hàng hài lòng, chúng tôi đã và đang cung cấp các dịch vụ và sản phẩm chất lượng tốt cho khách hàng. Sở hữu đội ngũ tài năng là thế mạnh của chúng tôi để cung cấp cho khách hàng không chỉ phần mềm, ứng dụng di động mà còn cả giải pháp thương mại điện tử. Chuyên môn của chúng tôi sẽ giúp mang CNTT đến doanh nghiệp của bạn và tiết kiệm chi phí.
Review Globee Software & E-Commerce
Bộ phận HR mà chỉ có 1 người, tuyển dụng tào lao, ngáo quyền lực.
Mọi người hỗ trợ rất nhiều. Ngoài code ra thì ở công ty mình học được rất nhiều thứ, như một thế giới thu nhỏ vậy.(rv)