Mô tả công việc
• Fulfill equipment sales orders in the North including office multi-function devices (photocopier/printer), production printing machines, return machines from customer to warehouse, lending machines to customer, arrange machine to event
• Cooperate with LSP (Logistics suppliers) to arrange the delivery to customer in time before installation is proceeded by Service team.
• Proceed and manage on spot customs clearance in the North including prepare customs documentation such as commercial invoices, packing list, goods delivery note providing to LSPs and manage the clearance lead time before assign the delivery order.
• Manage and arrange paper delivery to customers in the North
• Prepare the form and submit for import license to National Single window system with support from planning team.
• Follow up and keep track of LSPs performance to secure smooth logistics operation
• Periodically check and compare stock on-hand between our system and LSPs system to prevent gap variance
• Record and report to team leader/ manager in a timely manner
Key Challenges
• Ensure that always perform the job well with highest productivity and efficiency
• Ensure daily operation control to optimize the company's logistics service and costs
Yêu cầu công việc
• Hold bachelor's degree in Logistics, International Economics, Business or similar fields.
• English is the must
• More than 2 years of experience in logistics and transportation.
• Knowledge of foreign trade and logistics, Import/ Export and Customs clearance procedures.
• Have computer skills in MS Office, E-mail
• Familiar with ERP system (oracle is preferred)
• Able to work independently under high pressure
• Strong analytical thinking
• Good customer care
• Problem solving skills
• Self-motivation, curiosity and desire to learn.
• A collaborative, solutions-oriented approach and strong communication skills.
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Công ty TNHH Điện Nissin Việt Nam là công ty con thuộc tập đoàn Điện Nissin (Trụ sở chính: Kyoto).
Kể từ khi thành lập năm 2005, chúng tôi đã tham gia kinh doanh phụ tùng thiết bị, kinh doanh hệ thống ống dẫn busduct trên cơ sở công nghệ gia công các sản phẩm cao cấp cho các công ty điện lực mà chúng tôi đã phát triển trong nhiều năm tại Nhật Bản.
Vào tháng 3 năm 2020, việc tân trang cải tạo lại nhà máy số 1 và số 3 hoàn thành, năng lực sản xuất đã được tăng lên đáng kể. Từ tháng 4 năm 2020, chúng tôi cũng bắt đầu lĩnh vực kinh doanh mới chuyên về Fine Coating, với mục đích mở rộng hơn nữa việc kinh doanh trong tương lai.
Tất cả nhân viên của chúng tôi luôn cố gắng hết sức để tuân thủ nghiêm ngặt ngày giao hàng, cung cấp hàng hóa với chất lượng Nhật Bản - giá cả Việt Nam, đáp ứng được sự mong đợi của khách hàng. Vì vậy, rất mong quý công ty hãy xem xét sử dụng công ty chúng tôi.