- The job holder responsible for ensure to advise and provide personal financial products and services in accordance with customer needs, in order to bring the best experience to customers.
- The job holder ensures compliance and minimizes risks when processing transactions, providing products and services to customers.
- CUSTOMERS: CONSULTANCY AND PROVIDE PERSONAL FINANCIAL PRODUCTS AND SERVICES THAT MATCHES CUSTOMERS' NEEDS.
- Receive and learn information from customers to advise and provide products and services that are suitable for customers' needs or introduce them to specified locations to bring the best experience to customers. Customer.
- Exploit, consulting and providing personal financial products and services suitable to customer needs according to the list of customers assigned in each period.
- Develop customers according to the bank's oriented sales channels from time to time.
- PRODUCTS và SERVICES: ASSURANCE AND ENHANCE SERVICE QUALITY, HELP BRING THE BEST CUSTOMER EXPERIENCE
- Perform transactions/consultations at the request of the Client accurately, completely, quickly and in a timely manner, ensuring the correct SLAs and service quality standards.
- Update information on products, processes/regulations, Marketing programs, new sales campaigns and instructions of Techcombank from time to time in order to provide the best services of the Bank to customers.
- Receive and handle customer requests and complaints in accordance with Techcombank's regulations.
- Make recommendations to relevant departments to contribute to improving product, process and policy issues from time to time.
- SYSTEM: OPERATION COMPLIANCE và RISK MANAGEMENT
- Perform work in accordance with the Bank's policies, procedures, regulations and instructions.
- Identify customer information as well as warning signs before, during and after customer transactions, ensuring compliance with Techcombank's processes and regulations and the law.
- Manage credit risk, operational risk on the assigned customer list in accordance with regulations and instructions of the bank
- Ensure compliance with Techcombank's policies and procedures.
- Comply with the post-borrowing inspection process (controlling the customer's capital use purpose, collateral, financial situation...). Periodically according to the provisions of credit products/post-borrowing control regulations, assess the customer, control the purpose of the customer's capital, immediately notify the relevant departments when the customer have problems with financial situation, ability to repay debt, purpose of using capital, etc..
- Identify, report and participate in the handling of operational risks.
- Comply with regulations on information security and information security.
- HUMAN RESOURCES: HUMAN DEVELOPMENT và CONSTRUCTION CULTURE
- Fully participate in training programs of TCB
- Always have the spirit of self-learning in work and life
- Actively develop a personal development plan.
- Always have an open attitude to share information with others và be willing to accept change.
- Ownership, responsibility in work, leading to outstanding results.
- Building a culture of cohesion, encouraging colleagues to achieve success.
- Fully aware of Techcombank's organizational culture and perform tasks in the spirit of TCB's core values and behavioral standards, embodying Techcomer's DNA.
- EFFECTIVE MANAGEMENT: PLAN MANAGEMENT và BUSINESS RESULTS
- Develop and implement individual business plans to achieve assigned business targets.
Key Relationships - Direct Manager
Senior Manager/ Manager, Retail Banking
Branch Manager
Senior Manager, Direct Sales Center
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams inside and outside RBG
Key Relationships - External Stakeholders
Individual customers, competitors…
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 5+ years of experience in Banking field in a similar position
- Proficient in using office software: word, excel, powerpoint.
- Graduated from a regular university, preferably in economics - finance - banking.
- English ability: Not apply
Tập đoàn Điện lực Việt Nam (EVN) là một tập đoàn hàng đầu trong lĩnh vực năng lượng tại Việt Nam và khu vực, đóng vai trò chủ đạo trong nhiệm vụ đảm bảo an ninh năng lượng quốc gia. EVN được thành lập theo Quyết định số 562/Q-TTg ngày 10/10/1994 của Thủ tướng Chính phủ, trên cơ sở sắp xếp lại các nhiệm vụ thuộc Bộ Năng lượng. Năm 2006, EVN chuyển đổi mô hình hoạt động trở thành công ty mẹ - công ty con.
EVN có trách nhiệm xây dựng và sở hữu các nhà máy phát điện, hệ thống truyền tải điện, hệ thống phân phối, và quản lý vận hành lưới điện quốc gia, xuất nhập khẩu điện năng với các nước lân cận như Trung Quốc, Lào và Campuchia. EVN đảm bảo cung cấp điện để thực hiện kế hoạch vận hành theo yêu cầu của Chính phủ Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của pháp luật lao động hiện hành
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động teambuilding
- Cắm trại
- Thể thao ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Ngày 1/1/1995, Tổng công ty Điện lực Việt Nam (EVN) chính thức ra mắt, hoạt động trong lĩnh vực sản xuất kinh doanh điện năng trên toàn quốc.
- Hoàn thành việc nghiên cứu và thiết kế thành công máy biến áp 110 kV – 25.000 kVA.
- Năm 2003, Chế tạo thành công MBA 220 kV – 125 MVA.
- Năm 2005, Ngành Cơ khí điện lực đã tự sửa chữa MBA 500 kV và sản xuất thành công MBA 220 kV công suất 250 MVA.
- Trung tâm Điện lực Phú Mỹ được khánh thành với 6 nhà máy điện có tổng công suất 3.859 MW
- Thủ tướng Phan Văn Khải đã ký Quyết định số 258/2005/QĐ-TTg thành lập Cục Điều tiết Điện lực (ERAV) thuộc Bộ Công nghiệp (nay là Bộ Công Thương)
- Ngày 22/6/2006, Thủ tướng Chính phủ ra Quyết định số 147/QĐ-TTg về việc phê duyệt Đề án thí điểm hình thành Tập đoàn Điện lực Việt Nam, với 3 lĩnh vực kinh doanh chính là điện năng, cơ khí và viễn thông.
- Ngày 8/10/2007, Đảng ủy Khối doanh nghiệp Trung ương có Quyết định số 299 QĐ/ĐUK về việc thành lập Đảng bộ Công ty mẹ - Tập đoàn Điện lực Việt Nam, lấy tên là Đảng bộ Tập đoàn Điện lực Việt Nam.
- Ngày 4/7/2008, Tổng công ty Truyền tải điện quốc gia (NPT) được thành lập với mô hình công ty TNHH MTV, do EVN sở hữu 100% vốn, gồm 4 công ty truyền tải 1, 2, 3, 4 và 3 Ban quản lý dự án các công trình điện miền Bắc, Trung, Nam.
- Ngày 12/10/2009, Thủ tướng Chính phủ đã ký Quyết định số 1594/QĐ-TTg chính thức công nhận ngày 21/12 hàng năm là “Ngày truyền thống ngành Điện lực Việt Nam”.
- Tháng 4/2010, 5 Tổng công ty Điện lực đã ra mắt và chính thức đi vào hoạt động.
- Ngày 25/6/2010, Thủ tướng Chính phủ ban hành quyết định số 975/QĐ-TTg về việc chuyển Công ty mẹ - Tập đoàn Điện lực Việt Nam thành công ty TNHH một thành viên do Nhà nước làm chủ sở hữu. Tên gọi sau khi chuyển đổi là: Tập đoàn Điện lực Việt Nam (EVN)
- Ngày 1/7/2012, Thị trường phát điện cạnh tranh chính thức được vận hành.
- Ngày 10/10/2013, Bộ Công Thương đã có Quyết định số 7609/QĐ-BCT phê duyệt dự án đầu tư xây dựng công trình “Cấp điện từ hệ thống điện quốc gia cho huyện đảo Lý Sơn bằng cáp ngầm”.
- Năm 2018, EVN bán đấu giá cổ phần Tổng Công ty phát điện 3 (GENCO 3)
- Năm 2019, vận hành thị trường điện bán buôn cạnh tranh
- Năm 2021, EVN bán đấu giá cổ phần Tổng Công ty phát điện 2 (GENCO 2)
Mission
Cung cấp điện với chất lượng và dịch vụ ngày càng tốt hơn, đảm bảo trách nhiệm với môi trường và cộng đồng.