- Attractive salary package|Team leader position
Our client is a global textile manufacturer with office based in Ho Chi Minh city.
Job Description
- Plan and develop sales plan/forecast (target customers and products) that meets Company strategy
- Lead Sales Team (sales associates and/or sales admin) to implement plans and achieve targets. Lead and coach sales team to improve sales abilities and carry out relevant operations.
- Identify and initiate contact with new customers to present company's capabilities and range of fabrics.
- Develop new business (new and old customers) by building sales leads and opportunities with new and existing customers.
- Establish strong relationships with customers and gather market information.
- Responsible for quickly delivering samples by working closely with R&D Team to develop new products per customer or other specifications
- Responsible for delivery on time (DOT) of products by working with Production Team (PMC/Merchandiser and QC) to produce and deliver products on-time
- Work with Sales, R&D, and Production, and mills to solve problems including quality issues, delivery issues, etc.
- Prepare and present weekly, monthly, quarterly, and annual statements, analyses, and reports of operations and finances of your department
- Manage and coach Sales Team to understand and follow company strategy, operations/systems, policy and values. Help junior staff grow in abilities and contribution.
- Have a minimum of diploma University degree in any discipline
- Have a minimum of 5 years of experiences as a Sales executive for the textile industry
- Must have experience in Knit Fabric products
- Have excellent negotiation skills, strong personality, communication, and interpersonal skills
- Ability to lead and coach team members
- Proactive with problem solving ability
- Business level English for both oral and written. Chinese speaking strongly preferred (necessary)
- Attractive package
- International team
- Competitive products portfolio
Quote job ref: JN-102024-6569509
Tdcx Malaysia SDN. BHD cung cấp các giải pháp CX kỹ thuật số mang tính biến đổi, cho phép các thương hiệu đột phá và hàng đầu thế giới có được khách hàng mới, xây dựng lòng trung thành của khách hàng và bảo vệ cộng đồng trực tuyến của họ.
TDCX giúp khách hàng, bao gồm nhiều thương hiệu tốt nhất thế giới, đạt được nguyện vọng về trải nghiệm khách hàng bằng cách khai thác công nghệ, trí tuệ con người và dấu ấn toàn cầu của chúng tôi. Chúng tôi phục vụ khách hàng trong lĩnh vực fintech, chơi game, công nghệ, chia sẻ nhà ở và du lịch, quảng cáo kỹ thuật số và truyền thông xã hội, phát trực tuyến và thương mại điện tử. Chuyên môn và dấu ấn mạnh mẽ của chúng tôi ở Châu Á đã giúp chúng tôi trở thành đối tác đáng tin cậy của khách hàng, đặc biệt là các công ty có tốc độ tăng trưởng cao, nền kinh tế mới, đang tìm cách khai thác tiềm năng tăng trưởng của khu vực.
.
Review Tdcx Malaysia SDN. BHD
Có thể phát triển sự nghiệp, cân bằng giữa công việc cuộc sống, chế độ ưu đãi tốt (GL)
Không vui vẻ và môi trường làm việc được quản lý vi mô (ID)
Môi trường làm việc chuyên nghiệp và cơ hội phát triển (GL)