Product: ShopeeFood
Work location: Sonatus Building, 15 Le Thanh Ton, District 1, HCM
About The ShopeeFood Product Team
Our Product Management team partners closely with the Regional Product Team and cross-functional departments to identify and prioritize user needs, test solutions, and manage product rollouts and iterations. Our mission is to create impactful solutions for millions of users daily, contributing to the dynamic growth of the food delivery industry. We’re seeking a dedicated, entrepreneurial candidate to join our team and help us continue delivering value that friends, family, and countless users experience and appreciate each day.
Job Description
- Conduct in-depth reviews of requirements, specifications, and technical design documents to ensure comprehensive feedback is provided in a timely manner.
- Develop detailed test plans and test cases for each new requirement to ensure alignment and accuracy.
- Execute a wide range of testing activities, including system, integration, user acceptance and regression testing to ensure feature and system stability.
- Collaborate closely with developers to identify and diagnose the root causes of bugs, and fix solutions
- Perform release testing in production environments to validate feature functionality.
- Assist the business stakeholders in troubleshooting issues and support their operations
- Maintain a proactive, quality-driven approach to ensure deadlines are met in a fast-paced environment with shifting priorities.
- Minimum of 3 years in software testing, with strong experience in both functional and non-functional Testing.
- Skilled in ad-hoc testing, with a strong foundation in mobile and web application testing.
- Proven experience in UI/UX testing, with a solid understanding of user experience principles.
- Adapt at technical problem-solving, including root cause analysis, data gathering, and system/software quality assurance.
- Strong analytical and problem-solving abilities, with a proactive approach to identifying business requirements.
Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế...