Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Details
Position: Outbound Team Assistant Manager - Trợ lý Giám đốc (Nhóm Outbound) - Logistics
Job Code: 112885
- Working location: Duc Hoa District, Long An Province
- Monthly Salary: 20,000,000~23,000,000VND
Responsibility
1. Set up and manage outbound operations and procedures in the distribution center and confirm staff compliance.
2. Set up and manage KPIs for each warehouse department to ensure effective operation.
3. Receive and deploy cycle count/ stock take requests or set up annual cycle count/ stock take to reconcile with system data (WMS) for maintaining inventory accuracy.
4. Improve and monitor procedures, and processes for updating and leveling up standard warehouse operations.
5. Inspect all warehouse equipment and order repairs and replacements regularly and when required.
6. Take part in setting up the annual budget, and expenses, analyze variances, necessary corrections to help the organization achieve financial objectives
7. Detail requirements for recruiting, hiring, and training new employees.
8. Contain warehouse situation on annual and peak days, including controlling employees' schedules.
9. Provide coaching and mentoring for leveling up warehouse staff.
10. Issue and resolve problems when occurring in daily operations.
<Performance Criteria>
1. Leverage your warehouse management experience to lead and manage a successful team efficiently and cost-effectively.
2. Use an inventory management system to ensure the accuracy of stock levels, minimize losses, and optimize inventory.
3. Create a safe work environment by implementing safety protocols and managing hazardous materials.
4. Build strong relationships with vendors and suppliers to ensure timely delivery of goods.
5. Develop effective policies, procedures, and workflow processes for warehouse operations.
6. Monitor staff performance, provide coaching/feedback, and motivate employees to achieve desired goals.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
・Education: At least graduated from High School
・Language: English - Business Level
・Experience:
- Have at least 3 years of experience in the Warehouse/ Fulfillment Center/ Distribution Center including at least 1 year in management role.
- Experience with inventory control and management
- Knowledge and experience in setting up procedures/ processes, equipment maintenance, and warehouse best practices.
・Knowledge:
- Knowledge of warehouse operations, warehouse management systems (WMS)
- Understanding processes, standards, and practices in the transportation market, using Transportation management systems (TMS)
・Personality Requirement
- Strong leadership and interpersonal communication skills, with the ability to manage and develop a team
・Skills:
- Good at data processing, Excellent in Excel
- Careful, hard-working & willing to learn
- Teamwork and task assignment skill
<Preferable Skill / Experience>
・Experience in retail or FMCG is preferred
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Trung học
- Độ tuổi: 28 - 40
- Lương: 20 Tr - 23 Tr VND
Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế...