Mô tả công việc
- Issue invoices for all sales (ecommerce platform, Modern trade, other sales channels etc) according to local VAT requirement
- Handle accounts receivable including management and control of trade deductions and collections
- Inventory management and reconciliation
- Get and check input invoices from all vendors
- Support to year-end closing
- Support to work with auditor
- Other internal tasks and adhoc tasks from management
Yêu cầu công việc
- Possess at least Professional Certificate in Accounting and/or any equivalent or higher qualification.
- A minimum of 2 years’ experience in Finance and Accounting position.
- Working experiences in FMCG or retail industry is a strong plus.
- Experience in accounting in ecommerce operations will be an advantage
- Proficient in accounting software (MISA or other local accounting systems)
- Good Microsoft Office skills (especially MS Excel).
- Can speak/read/write English in order to deal with overseas counterparts
Quyền lợi được hưởng
- Salary: 15 - 18 million VND gross (negotiable based on experience and performance).
- Full social insurance during probation.
- Monthly phone allowance: 150,000 VND.
- Laptop provided.
- Join a dynamic, young team in a global company.
- Working hours: Mon-Fri, 9 AM to 6 PM.
- Location: Mapletree Business Centre, District 7.
- Prefer 9x candidate
Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế...