Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Cau Staff
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ:
19/01/2025
Hình thức:
Toàn thời gian
Kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Thừa Thiên Huế
Mô tả công việc
General Responsibility
Assist CAU Officer in handling the work of Credit Acceptance Unit and fully accountable for the work done.
Accountability
Assist to CAU Officer in the following duties:
1. Performs the pre-lending appraisal and analysis for each loan applications in form of credit report including Credit Risk Rating report for all of Vietnam Branches (Hochiminh City Branch and Hanoi Branch)
2. Ensures that all credit applications and renewal are in compliance with the Bank's lending policies, Security Completeness, General Under-writing Standard, Country Risk Guideline, procedural guidelines as well as local/Bank of Thailand laws and regulations
3. Check the record of credit customers in Credit Bureau to ensure that the record of customers is clean
4. Collect of data relevant to market and industry relevant to customers
5. Cooperate with Marketing department for the problem loans that reach the stage where litigation is involved
6. Ascertains that every credit made meet the Branch's standards for safety and soundness
7. Assist Marketing department to detect the pre-cautioned risk incurred i.e. from time to time investigating in the line utilization of credit customer is in line with its business nature and etc.
8. Give comments on each credit application before passing to the Loan Committee for consideration
9. Performs other duties assigned by the Management
Assist CAU Officer in handling the work of Credit Acceptance Unit and fully accountable for the work done.
Accountability
Assist to CAU Officer in the following duties:
1. Performs the pre-lending appraisal and analysis for each loan applications in form of credit report including Credit Risk Rating report for all of Vietnam Branches (Hochiminh City Branch and Hanoi Branch)
2. Ensures that all credit applications and renewal are in compliance with the Bank's lending policies, Security Completeness, General Under-writing Standard, Country Risk Guideline, procedural guidelines as well as local/Bank of Thailand laws and regulations
3. Check the record of credit customers in Credit Bureau to ensure that the record of customers is clean
4. Collect of data relevant to market and industry relevant to customers
5. Cooperate with Marketing department for the problem loans that reach the stage where litigation is involved
6. Ascertains that every credit made meet the Branch's standards for safety and soundness
7. Assist Marketing department to detect the pre-cautioned risk incurred i.e. from time to time investigating in the line utilization of credit customer is in line with its business nature and etc.
8. Give comments on each credit application before passing to the Loan Committee for consideration
9. Performs other duties assigned by the Management
Yêu cầu công việc
Functional Skills
- Educational background in Banking and Finance
- Good skills in financial analysis, logical and systematic thinking, collecting related information.
- Good command in English (speaking, listening, reading, especially in writing)
- Good skills in Good understanding in all process of work
- Ability to cooperate with other department for smooth operations
Competences
- Integrity, confidentiality
- Corporate team work and mutual understanding
- Communication skills
- Interpersonal skills
- Educational background in Banking and Finance
- Good skills in financial analysis, logical and systematic thinking, collecting related information.
- Good command in English (speaking, listening, reading, especially in writing)
- Good skills in Good understanding in all process of work
- Ability to cooperate with other department for smooth operations
Competences
- Integrity, confidentiality
- Corporate team work and mutual understanding
- Communication skills
- Interpersonal skills
Quyền lợi được hưởng
Thưởng
Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Health insurance
Hoạt động nhóm
Professional, dynamic working environment
Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Health insurance
Hoạt động nhóm
Professional, dynamic working environment
Khu vực
Bangkok Bank
Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Lô số G-01 (trệt) và lầu 1, số 35 Nguyễn Huệ, Phường Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
BangKok Bank là một ngân hàng thương mại lớn của Thái Lan, có trụ sở chính tại Bangkok. Ngân hàng này được thành lập vào năm 1944 hiện đang là một trong những ngân hàng lớn nhất và có uy tín nhất tại Thái Lan với mạng lưới chi nhánh phủ rộng khắp trong nước cũng như ở khu vực Đông Nam Á.
Cũng giống như các ngân hàng khác, BangKok Bank cung cấp nhiều dịch vụ tài chính cho khách hàng. Trong đó gồm có: Dịch vụ tài khoản tiết kiệm, tín dụng, cho vay tiền, thẻ tín dụng, chứng khoán và dịch vụ tài chính toàn cầu.
Review Bangkok Bank
3.3
3 review
16/11/2023
★
★
★
★
★
Quản lý mối quan hệ cao cấp (Senior relationship manager)
tại Hồ Chí Minh
Một nơi hợp lý để bắt đầu con đường sự nghiệp của bạn sau 1-2 năm
16/11/2023
★
★
★
★
★
Quản lý mối quan hệ cao cấp (Senior relationship manager)
tại Hồ Chí Minh
Một nơi làm việc hợp lý
16/11/2023
★
★
★
★
★
Quản lý mối quan hệ cao cấp (Senior relationship manager)
tại Hồ Chí Minh
Lương và đãi ngộ hợp lý, quản lý tốt, cơ hội học hỏi từ công việc tốt.
Những nghề phổ biến tại Bangkok Bank
Bạn làm việc tại Bangkok Bank? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
Bangkok Bank
Click để đánh giá