Phúc lợi
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
Mô tả Công việc
1. Strategies:
• Execute an RTM Roadmap aligned to sales growth initiatives.
• Ensure alignment with channel partners on integrated RTM model and driving RTM execution. Manage interactions with distributors in RTM Capability & Infrastructure.
• Align and cooperate with ASM, RSM to roll out and deploy RTM initiatives.
• Lead the implementation & transfer of best practices in RTM across territories.
• Coordinate the RTM activities and adjust routes to meet customer needs, improve efficiencies, and ensure appropriate controls & reporting are in place to meet statutory & company requirements.
• Analyze, evaluate and assist Sales Team to develop and deploy right RTM.
2. Sales:
• Understanding of Nielsen Data and building the RTM strategy based on the key observations; analyze information and insights against KPIs at a Territory level.
• Drive continuous business improvement in the secondary sales to optimize route productivity and cost efficiencies.
• Sales data analysis & competitor benchmarking.
3. Distributor management:
• Propose goals and KPIs for distributor activities and track ongoing results.
• Analyze distribution matrix and territory mapping to address growth/ expansion opportunities, provide suitable solutions/ RTM models to improve (strengthening, expanding, trade segmentation, outlet classification, routing, re-routing…).
• Analyze and evaluate distributors’ operation profitability (Distributor Assessment), align with Sales Management Team and Distributors on remedial Improvement Plans and Development Plans for 1-3 years where applicable. Follow up implementation and improvements of Sales Team and Distributors.
• Contribute in shaping distributor strategy/planning: classification/ segmentation and trade terms to strengthening strategic partnership with distributors.
• Support Distributor's adherence to trading terms & develop distributor logistics capability in terms of infrastructure, processes and systems.
• Review and optimize Distributor Management Process (open/close, including distribution requirements i.e warehousing, route coverage, tools, finance, back office systems, organizational structure; new route, merging route…), cascade and follow up.
• Assess training needs at distributor level and provide inputs to trade development team - distributor development program.
4. Other accountabilities:
• Work closely with Sales Cap, Trade Marketing, MT to have better alignments related to distribution system, and leverage the system for business growth.
• Budget management.
• Join sales automation projects.
Yêu Cầu Công Việc
1. Education/Professional Qualification:
• University graduate major in Business/Marketing or equivalent
2. Experience:
• Experience: 3-5-year experience in a similar position, nationwide scope, ideally in milk or FMCG e.g drinks/tobacco...
• Experienced in developing new RTM models/ initiatives as an advantage
3. Skills:
• Excellent commercial sense
• Excellent analytical and strategic thinking skills
• Good planning, implementation and presentation
• Excellent sales orientation mindset and strong collaboration skills,
• Ability to convince/influence on VP Sales, SD, RSM, ASM and Distributors
• Fluent communication in both Vietnamese & English
• Project management
• Data handling & analyzing
4. Personality:
• Proactive, self-starter
• Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations
• Highly motivated, energetic, enthusiastic and team oriented
• Strong team player
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Chứng khoán DSC (DSC – Upcom) được thành lập từ tháng 06/2006, hiện có trụ sở tại số 80 Dịch Vọng Hậu, quận Cầu Giấy, Hà Nội và vốn điều lệ là 1000 tỷ đồng. Sở hữu đội ngũ nhân sự nhiều kinh nghiệm trong lĩnh vực tài chính, chứng khoán, DSC đã và đang tiếp tục mở rộng quy mô mạng lưới chi nhánh và hoạt động kinh doanh trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách BHYT, BHXH, BHTN theo Luật Lao động Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm, du xuân
- Teambuilding cùng gia đình CBNV
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Thành lập CTCP Chứng khoán Đà Nẵng (viết tắt DNSC), vốn điều lệ: 22 tỷ đồng, trụ sở chính: Hải Châu, Đà Nẵng
- Năm 2007, DSC được công nhận tư cách thành viên Trung tâm Giao dịch Chứng khoán TP. HCM (nay là Sở Giao dịch Chứng khoán Tp.HCM) và Trung tâm Giao dịch chứng khoán
- Năm 2008, Tăng vốn điều lệ lên 50 tỷ đồng
- Năm 2012, Tăng vốn điều lệ lên 60 tỷ đồng
- Năm 2018, Cổ phiếu Công ty được chính thức giao dịch trên sàn UPCOM. Mã chứng khoán DSC.
- Năm 2021, Đổi tên thành Công ty Cổ phần Chứng khoán DSC. Tăng vốn điều lệ lên 1.000 tỷ đồng. Chuyển trụ sở chính tại Hà Nội. Bổ sung ngành nghề: Tự doanh.
Mission
DSC có sứ mệnh mang lại sự thành công và thịnh vượng cho khách hàng. Với phương châm “Đồng hành cùng Thành công”, DSC mong muốn mang đến những tư vấn chuyên sâu, các giải pháp tài chính hiệu quả, cơ hội đầu tư nhằm tối đa hóa lợi ích của khách hàng.