Mô tả công việc
Our focus is on creating effective and efficient design for the most important business, security and compliance processes for our clients. We touch on aspects of application security and areas prone to fraud and financial misstatement, and streamline processes that are part of our clients' core businesses so they can get higher returns on key investments. Using innovative and proprietary technologies, we help to bridge the gap between business stakeholders, compliance functions and IT teams to assist their understanding of how to embrace new ways of working, while limiting their financial and operational risk profiles. We use knowledge of financial system design, risk mitigation, business process design, data integrity, security and use of data analytics.
Responsibilities:
• Work closely with the Audit team to perform assessments of the technical and general IT controls, infrastructure security, database security and business process/application controls
• Deliver IT risk management, controls and process advisory projects for our clients
• Work closely with the IT Risk Assurance and Cybersecurity team to perform the following:
• Execute network, application and operation system vulnerability assessments
• Use automated tools (e.g. Nessus) to pinpoint vulnerabilities and reduce time-consuming tasks
• Manually validate report findings to reduce false positives
• Develop requirements for local area networks (LANs), wide area networks (WANs), virtual private networks (VPNs), routers, firewalls, IDS and related network devices
• Continuously research new technology infrastructure, cyber security trends and security architecture changes, security standards, security systems and authentication protocols
• Execute source code reviews (analyse source code on a line-by-line basis)
• Prepare and communicate working schedules to clients
• Identify, analyse and discuss with audit clients the IT audit risks they face and propose recommendations
• Document working papers in a timely manner
• Prepare management letters for audit clients or final reports for advisory clients
• Assist in marketing and business development, including making proposals and meeting prospective clients
Yêu cầu công việc
• Experience in ERP reviews, audits or implementation or advisory roles in areas such as SAP, Oracle, JDE, Dynamics or Peoplesoft will be an advantage
• Intermediate coding experience or use of data technology such as SQL, Alteryx, Celonis, Power BI or Python will be an advantage
• Good interpersonal skills and reasonable command of English and Vietnamese languages
Quyền lợi được hưởng
Opportunity to develop and apply technologies that help clients to enhance efficiencies, get higher returns on investment and mitigate risks.
Công ty Cổ phần Chứng khoán SmartMind (SMDS) là công ty chứng khoán nằm trong Hệ sinh thái Tài chính – Ngân hàng – Bất động sản. Trong vai trò này, KSS sẽ cung cấp giải pháp quản lý sản nghiệp toàn diện, cá nhân hóa cho từng khách hàng của mình và Hệ sinh thái trên nền tảng công nghệ hiện đại. KSS cũng hướng tới mô hình đầu tư cho mỗi gia đình - tế bào của xã hội - và tạo dựng các sản phẩm đầu tư tích sản với kế hoạch dài hạn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, BHYT, BHTN,... theo luật lao động nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các hoạt động của công ty như: Team building, annual trips, barbecues,…
- Lễ kỷ niệm ngày thành lập …
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Chứng khoán KS tiền thân là Chứng khoán Tầm Nhìn được thành lập với vốn điều lệ ban đầu 12 tỷ đồng.
- Năm 2017, Công ty chính thức đổi thành Chứng khoán Hòa Trung Việt Nam. Sau đó, Công ty đã phát hành cổ phiếu riêng lẻ, tăng vốn lên hơn 110 tỷ đồng.
- Tháng 11/2018, Công ty đổi tên thành CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway.
- Ngày 11/03/2021, đổi tên từ CTCP Chứng khoán Việt Nam Gateway thành CTCP Chứng khoán KS.
Mission
KSS luôn nỗ lực hết mình để thấu hiểu nhu cầu của từng khách hàng và từ đó, hành động để đem đến giá trị lớn nhất cho khách hàng – đó là sự hài lòng với việc được đáp ứng tất cả các nhu cầu đó. KSS coi việc thấu hiểu và tận tâm phục vụ khách hàng là kim chỉ nam cho tổ chức, vận hành và phục vụ của mình.