Mô tả công việc
Objective
The Omakase Restaurant Manager will oversee the pre-opening and ongoing operations of our exclusive Omakase restaurant, ensuring the highest standards of service, quality, and operational excellence. This role will manage all aspects of the restaurant, including staff training, guest relations, and operational efficiency.
Key responsibilities
A. Pre-Opening Tasks (5 Months Before Opening)
1. Recruitment & Training:
o Collaborate with HR to hire and onboard a skilled team of service professionals and kitchen staff (if support required).
o Develop and implement training programs focusing on High-end dining experience and the unique needs Omakase and Japanese culinary/service culture.
2. Operational Setup:
o Develop and establish Standard Operating Procedures (SOPs) for all front-of-house operations.
o In charge of creating and submit annual OPEX/CAPEX as well as Business forecasting/P&L to BOM.
3. Menu & Beverage Collaboration:
o Work closely with the Head Chef and Beverage Manager to finalize the food and drink menus, with heavy focus on Cost control and Profitability.
o Assist in crafting a Sake pairing menu to complement the Omakase experience (following Head Chef guidance).
4. Procurement & Equipment Setup:
o Propose and revise OS&E checklist and submit to BOM.
B. Day-to-day Operation:
1. Customer Experience Management:
o Ensure a seamless, high-touch customer experience from reservation to post-dining.
o Handle VIP guest relations, ensuring their needs and expectations are exceeded.
2. Staff Leadership:
o Lead, inspire, and manage the front-of-house team to deliver exceptional service.
o Conduct regular training sessions to maintain high performance and service standards.
3. Operational Excellence:
o Monitor and maintain cleanliness, ambiance, and all service operations.
o Ensure compliance with food safety and health regulations.
o Support and Coordinate with the Luxury Bar outlet in Basement as per requested by BOM.
4. Financial Performance:
o Manage daily financial operations, including budget control, inventory management, expense management, and profitability monitoring.
o Analyze and report sales performance and guest feedback, implementing improvements as needed.
Quyền lợi được hưởng
- Income: Competitive, negotiable based on capability
- Statutory Social Insurance
- 13-monthly salary
- Annual travel, gratitude party, gifts on birthdays, holidays,...
- Structured Learning and Development Program.
Yêu cầu công việc
A Knowledge 30%
1 Bachelor’s degree in Hospitality/Diploma or relevant field (or equivalent experience). 5%
2 In-depth understanding of luxury F&B operations, particularly Japanese fine dining. 10%
3 Minimum 2–3 years of experience managing high-end restaurants, preferably in same category or F&B outlet in 5 star hotels.
Experience in Omakase or Japanese dining is more preferred. 15%
B Technical Skill 40%
1 Proven ability to manage all aspects of restaurant operations, including SOP development and financial controls. 10%
2 Strong knowledge of Japanese culture, Japanese proficiency is a huge advantage (N3-N2). 15%
3 Professional English proficiency 10%
4 Excellent proficiency in POS, budgeting, and Microsoft Office. 5%
C Core Competencies 30%
1 Leadership Skills: Exceptional ability to inspire and manage a team to deliver excellence. 10%
2 Customer Focus: A keen sense of client preferences and the ability to adapt and exceed expectations. 10%
3 Adaptability: Proven adaptability to clientele demand and market changes. Indicating an attitude of eager to learn and non-stop improvement mindset. 10%
Total 100%
Yêu cầu hồ sơ
Công ty TCOTS - Cát Lái chuyên cung ứng thực phẩm cho các đơn vị bếp ăn của Cảng và Trường học..
Phục vụ các xuất ăn cho các đươn vị hoạt động trong Cảng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ phúc lợi (BHXH, CĐ, phép năm....) theo quy định chung của Công ty.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch và lương tháng 13 theo hiệu quả Công ty.
Lịch sử thành lập
Tháng 12/2017 Thành lập công ty Cổ Phần cung ứng TCOTS Cát Lái tại TP.HCM từ tiền thân là công ty Greenfood với 10 năm hoạt động trong ngành thực phẩm an toàn
Mission
- Sứ mệnh:
Đối với khách hàng: Tân Cảng Catering lấy sức khỏe của khách hàng làm kim chỉ nam cho mọi hoạt động sản xuất – kinh doanh.
Đối với đối tác: Tân Cảng Catering xây dựng và giữ gìn mối quan hệ đoàn kết, ổn định, lâu dài và cùng có lợi trên cơ sở truyền thống kinh doanh đáng tin cậy, đảm bảo chất lượng hàng hóa và tôn trọng khách hàng.
Đối với nhân viên: Tân Cảng Catering chú trọng phát triển con người và định hướng trở thành một doanh nghiệp có môi trường làm việc khoa học, thân thiện và đảm bảo mọi nhân viên đều có cơ hội phát triển bằng thái độ làm việc và năng lực của chính mình.
- Tầm nhìn: Tân Cảng Catering phấn đấu trở thành công ty cung cấp thực phẩm an toàn,có uy tín hàng đầu tại Việt Nam.Chúng tôi tăng cường phát triển chuổi cả về chất và lượng, đi kèm với nâng cao dịch vụ chăm sóc khách hàng và kiểm soát chặt chẽ chất lượng,nguồn gốc hàng hóa.Giữ vững uy tín thương hiệu, chất lượng sản phẩm, mở rộng sản xuất chiều rộng lẫn chiều sâu, mở rộng chủng loại sản phẩm với giá cả cạnh tranh.