The Senior Engineer, IT Operation is responsible for daily operating IT infrastructure/applications/services, ensuring all services meet SLAs committed to business; deploying and integrating infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
Key Accountabilities (1)
Main Work
- Perform operational tasks: Monitor, run, and report the daily operation, troubleshoot problems and escalate to L3 in case the actions required are out of domain of L1, L2.
- Understand the monitoring indicators of IT infrastructure/applications/services and hands-on to resolve any abnormalities.
- Coordinate with other functions in the IT infrastructure services to run the operation of the systems, as a basis for the efficient and stable operation of services.
- Execute operation activities following guildlines, procedure, process, and framework.
- Standardize, build, and perform overall IT operation solutions for IT infrastructure, applications and services.
- Coordinate with relevant units to timely recover services/systems, investigate the root cause, propose resolution, and implement the solution.
- Communicate IT incidents internally.
- Responsible for finalizing and communicating the Incident Report.
- Provide L1, L2 support for IT infrastructure services within the defined SLAs, and continuously try to reduce the number of support request.
- Continuously find any opportunity to apply automation on IT operation, minimizing human mistakes to the fullest.
- Apply changes on Production environment, including On Prem and Cloud.
- Deploy and integrate infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
- Report periodically to the Operation Director.
Risk Management And Compliance
- Identify risks and coordinate with relevant units to propose methods to measure and minimize risks in operations.
- Ensure that team members fulfill their commitments on service quality and comply with the Bank's regulations and policies.
Maintain a Stable Operation System
- Daily check on operation outcome and resolve any abnormalities.
- Oversee the maintenance tasks for IT systems (archive, back-up, restore, etc.).
- Proactively propose solutions (scale out, scale up, etc.) to serve the business plan and the system growth.
- Proactively provide statistics on infrastructure resource, transactions, users growth, etc.
- Take over the systems from the Bank's strategic projects to put into operation as defined framework.
- Execute DRP following the defined plan.
- Run end-of-day of operation system (T24, Card, Kondor, DWH, etc. if any).
Operation Director
Key Relationships - Direct Reports
Officers and employees
Key Relationships - Internal Stakeholders
Departments in IT and business
Key Relationships - External Stakeholders
Service Provider Partner
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Graduated from university majoring in IT or electronics and telecommunications.
- Have worked in the IT field for at least 5 years.
- At least 5 years of experience in IT Infrastructure/Application/Service operation và monitoring or in large organizations, especially banks.
- English, according to TCB's regulations in each period.
- International Certificate of System.
Công ty cổ phần đầu tư bất động sản Toàn Cầu (GP INVEST) được thành lập ngày 12/04/2007 với cái tên Công ty cổ phần đầu tư dầu khí Toàn Cầu, sau những nỗ lực xây dựng và phát triển trong suốt 13 năm hoạt động cùng với sự lãnh đạo sáng suốt của người thuyền trưởng Nguyễn Quốc Hiệp, GP.Invest từng bước ổn định, phát triển lớn mạnh và đã có được chỗ đứng vững chắc trên thị trường bất động sản. Những dự án mang đậm dấu ấn của GP INVEST tại Hà Nội đã được thị trường và khách hàng đón nhận như: GPI Building 170 La Thành, Nam Đô Complex, Tràng An Complex, Minori Village, The Nine, song song với đó công ty cũng đang phát triển một số những dự án quy mô tại các thành phố lớn trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty thành lập năm 2007
Mission
- Đề ra mục tiêu: “Quyết tâm nâng cao Tràng An Complex chất lượng phục vụ để trở thành đối tác tin cậy của tất cả các khách hàng cả trong và ngoài nước”. Bên cạnh đó, với công ty toàn cầu, quan hệ hợp tác khách hàng ổn định lâu bền và sẽ được đáp ứng các dịch vụ Tràng An Complex tin cậy và hoàn hảo nhất.