Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Công ty Tân Phú Cường (TPC) có lịch sử phát triển hơn 43 năm và hiện tại là một thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp giải pháp toàn diện cho ngành Nhuộm - In - Wash (NIW). TPC cung cấp một loạt các sản phẩm đa dạng và dịch vụ chuyên nghiệp nhằm giúp khách hàng đạt được hiệu quả, an toàn và tiết kiệm (HAT). Từ năm 2019, TPC đã định hướng trở thành một tập đoàn đa ngành, hiệu quả và phát triển bền vững.
Các ngành nghề kinh doanh của TPC bao gồm:
- TPC Holding (TPCH): Quản trị tài sản và đầu tư.
- TPC Chemicals (TPCC): Ngành hóa chất.
- TPC Real Estates (TPCR): Ngành kinh doanh và đầu tư bất động sản.
- TPC Solar (TPCS): Ngành điện mặt trời áp mái.
- TPC F&B: Ngành thực phẩm và đồ uống tại Mỹ.
Tầm nhìn của TPC Group là trở thành một tập đoàn đầu tư đa ngành, đa quốc gia, thịnh vượng và phát triển bền vững qua nhiều thế hệ. Sứ mệnh của công ty là mang lại cơ hội và tài chính nhằm giúp các thành viên phát huy năng lực, có cuộc sống tốt đẹp hơn và tự hào hơn về tổ chức, đồng thời chia sẻ nguồn lực để đóng góp vào sự phát triển tốt đẹp của xã hội.
TPC Group xây dựng môi trường làm việc hòa nhã, tôn trọng và hướng đến sự phát triển cá nhân trong nghề nghiệp. Công ty cung cấp nhiều cơ hội nghề nghiệp đa dạng, cho phép nhân sự trải nghiệm công việc ở nhiều vị trí khác nhau để khám phá thế mạnh của mình.
Trong chính sách đối đãi nhân tài, TPC Group có chính sách thu nhập cạnh tranh và công bằng, phản ánh đúng năng lực của nhân viên. Công ty cũng cung cấp các chế độ khác như Bảo hiểm xã hội (BHXH), khám sức khỏe định kỳ, tham gia các khóa đào tạo và cơ hội đi du lịch trong và ngoài nước. Quan điểm quản trị nhân tài của TPC Group là đặt nhân tài làm yếu tố hàng đầu và ưu tiên đầu tư vào sự phát triển của nhân viên. Nhân viên sẽ được phân công vào công việc phù hợp nhất với khả năng và luôn được khuyến khích mở rộng phạm vi công việc để cùng phát triển với tổ chức.