- The job holder responsible for ensure to advise and provide personal financial products and services in accordance with customer needs, in order to bring the best experience to customers.
- The job holder ensures compliance and minimizes risks when processing transactions, providing products and services to customers.
- CUSTOMERS: CONSULTANCY AND PROVIDE PERSONAL FINANCIAL PRODUCTS AND SERVICES THAT MATCHES CUSTOMERS' NEEDS.
- Receive and learn information from customers to advise and provide products and services that are suitable for customers' needs or introduce them to specified locations to bring the best experience to customers. Customer.
- Exploit, consulting and providing personal financial products and services suitable to customer needs according to the list of customers assigned in each period.
- Develop customers according to the bank's oriented sales channels from time to time.
- PRODUCTS và SERVICES: ASSURANCE AND ENHANCE SERVICE QUALITY, HELP BRING THE BEST CUSTOMER EXPERIENCE
- Perform transactions/consultations at the request of the Client accurately, completely, quickly and in a timely manner, ensuring the correct SLAs and service quality standards.
- Update information on products, processes/regulations, Marketing programs, new sales campaigns and instructions of Techcombank from time to time in order to provide the best services of the Bank to customers.
- Receive and handle customer requests and complaints in accordance with Techcombank's regulations.
- Make recommendations to relevant departments to contribute to improving product, process and policy issues from time to time.
- SYSTEM: OPERATION COMPLIANCE và RISK MANAGEMENT
- Perform work in accordance with the Bank's policies, procedures, regulations and instructions.
- Identify customer information as well as warning signs before, during and after customer transactions, ensuring compliance with Techcombank's processes and regulations and the law.
- Manage credit risk, operational risk on the assigned customer list in accordance with regulations and instructions of the bank
- Ensure compliance with Techcombank's policies and procedures.
- Comply with the post-borrowing inspection process (controlling the customer's capital use purpose, collateral, financial situation...). Periodically according to the provisions of credit products/post-borrowing control regulations, assess the customer, control the purpose of the customer's capital, immediately notify the relevant departments when the customer have problems with financial situation, ability to repay debt, purpose of using capital, etc..
- Identify, report and participate in the handling of operational risks.
- Comply with regulations on information security and information security.
- HUMAN RESOURCES: HUMAN DEVELOPMENT và CONSTRUCTION CULTURE
- Fully participate in training programs of TCB
- Always have the spirit of self-learning in work and life
- Actively develop a personal development plan.
- Always have an open attitude to share information with others và be willing to accept change.
- Ownership, responsibility in work, leading to outstanding results.
- Building a culture of cohesion, encouraging colleagues to achieve success.
- Fully aware of Techcombank's organizational culture and perform tasks in the spirit of TCB's core values and behavioral standards, embodying Techcomer's DNA.
- EFFECTIVE MANAGEMENT: PLAN MANAGEMENT và BUSINESS RESULTS
- Develop and implement individual business plans to achieve assigned business targets.
Key Relationships - Direct Manager
Senior Manager/ Manager, Retail Banking
Branch Manager
Senior Manager, Direct Sales Center
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams inside and outside RBG
Key Relationships - External Stakeholders
Individual customers, competitors…
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 5+ years of experience in Banking field in a similar position
- Proficient in using office software: word, excel, powerpoint.
- Graduated from a regular university, preferably in economics - finance - banking.
- English ability: Not apply
Công ty Tân Phú Cường (TPC) có lịch sử phát triển hơn 43 năm và hiện tại là một thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp giải pháp toàn diện cho ngành Nhuộm - In - Wash (NIW). TPC cung cấp một loạt các sản phẩm đa dạng và dịch vụ chuyên nghiệp nhằm giúp khách hàng đạt được hiệu quả, an toàn và tiết kiệm (HAT). Từ năm 2019, TPC đã định hướng trở thành một tập đoàn đa ngành, hiệu quả và phát triển bền vững.
Các ngành nghề kinh doanh của TPC bao gồm:
- TPC Holding (TPCH): Quản trị tài sản và đầu tư.
- TPC Chemicals (TPCC): Ngành hóa chất.
- TPC Real Estates (TPCR): Ngành kinh doanh và đầu tư bất động sản.
- TPC Solar (TPCS): Ngành điện mặt trời áp mái.
- TPC F&B: Ngành thực phẩm và đồ uống tại Mỹ.
Tầm nhìn của TPC Group là trở thành một tập đoàn đầu tư đa ngành, đa quốc gia, thịnh vượng và phát triển bền vững qua nhiều thế hệ. Sứ mệnh của công ty là mang lại cơ hội và tài chính nhằm giúp các thành viên phát huy năng lực, có cuộc sống tốt đẹp hơn và tự hào hơn về tổ chức, đồng thời chia sẻ nguồn lực để đóng góp vào sự phát triển tốt đẹp của xã hội.
TPC Group xây dựng môi trường làm việc hòa nhã, tôn trọng và hướng đến sự phát triển cá nhân trong nghề nghiệp. Công ty cung cấp nhiều cơ hội nghề nghiệp đa dạng, cho phép nhân sự trải nghiệm công việc ở nhiều vị trí khác nhau để khám phá thế mạnh của mình.
Trong chính sách đối đãi nhân tài, TPC Group có chính sách thu nhập cạnh tranh và công bằng, phản ánh đúng năng lực của nhân viên. Công ty cũng cung cấp các chế độ khác như Bảo hiểm xã hội (BHXH), khám sức khỏe định kỳ, tham gia các khóa đào tạo và cơ hội đi du lịch trong và ngoài nước. Quan điểm quản trị nhân tài của TPC Group là đặt nhân tài làm yếu tố hàng đầu và ưu tiên đầu tư vào sự phát triển của nhân viên. Nhân viên sẽ được phân công vào công việc phù hợp nhất với khả năng và luôn được khuyến khích mở rộng phạm vi công việc để cùng phát triển với tổ chức.