- Communication management:
- Develop holistic approach and action plan to enhance overall SPX brand image and maintain high brand consistency across all channels (from online to offline)
- Establish clear communication strategy and execution plan for cross-functional & business projects/ initiatives such as: riders/ drivers activities, feature launching, new policy roll-out to related parties
- Create and maintain smooth communication flow among internal SPX: right information to be delivered to right persons, and at the right time
- Social Media:
- Build up strong social community to increase brand awareness for SPX on social and connect with riders/ drivers to improve their engagement/ commitment with the company
- Social seeding to mitigate seller and rider sentiment towards SPX
- Crisis Management:
- Manage overall social sentiment towards SPX and work with PR/ risk management/ legal on crisis management if needed
- Minimize noise levels & escalation on social media as well as work with PR/ ER to align key message in case of crisis handling
- Online & Offline Visibility Management:
- Manage visibilities on website & rider app, consolidate requests from different stakeholders
- Manage POSM/ Offline materials requests form stakeholders and design to maintain brand consistency
- Leadership:
- Lead, manage and grow a team in conceptualizing, executing and optimizing marketing communication projects to drive impact: Define team’s SOW, monitor and manage project performance KPIs; escalate issues with proposed solutions promptly to management, then closely monitor on mitigation implementation
- Lead a team with diverse backgrounds ; able to provide guidance and feedback to ensure for overall team’s achievement and development
- Possess solid knowledge and experience communication strategy
- Have experience in branding strategy, brand reputation protection
- Have strong connection with brands and experience in running partnership programs
- Possess experience in event planning is a plus
- Highly meticulous and good at coordination, able to work under extreme pressure
- Willing to be hands-on with strong project management and executional abilities
- Proven leadership capabilities, driven, resilient, reliable and more importantly, someone who enjoys working in a fast-paced environment
- At least 2 years of team management experience
- At least 5 years of work experience, preferably in Marketing, Project Management or other relevant experience(s)
- Excellent command of English
Công ty Tân Phú Cường (TPC) có lịch sử phát triển hơn 43 năm và hiện tại là một thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp giải pháp toàn diện cho ngành Nhuộm - In - Wash (NIW). TPC cung cấp một loạt các sản phẩm đa dạng và dịch vụ chuyên nghiệp nhằm giúp khách hàng đạt được hiệu quả, an toàn và tiết kiệm (HAT). Từ năm 2019, TPC đã định hướng trở thành một tập đoàn đa ngành, hiệu quả và phát triển bền vững.
Các ngành nghề kinh doanh của TPC bao gồm:
- TPC Holding (TPCH): Quản trị tài sản và đầu tư.
- TPC Chemicals (TPCC): Ngành hóa chất.
- TPC Real Estates (TPCR): Ngành kinh doanh và đầu tư bất động sản.
- TPC Solar (TPCS): Ngành điện mặt trời áp mái.
- TPC F&B: Ngành thực phẩm và đồ uống tại Mỹ.
Tầm nhìn của TPC Group là trở thành một tập đoàn đầu tư đa ngành, đa quốc gia, thịnh vượng và phát triển bền vững qua nhiều thế hệ. Sứ mệnh của công ty là mang lại cơ hội và tài chính nhằm giúp các thành viên phát huy năng lực, có cuộc sống tốt đẹp hơn và tự hào hơn về tổ chức, đồng thời chia sẻ nguồn lực để đóng góp vào sự phát triển tốt đẹp của xã hội.
TPC Group xây dựng môi trường làm việc hòa nhã, tôn trọng và hướng đến sự phát triển cá nhân trong nghề nghiệp. Công ty cung cấp nhiều cơ hội nghề nghiệp đa dạng, cho phép nhân sự trải nghiệm công việc ở nhiều vị trí khác nhau để khám phá thế mạnh của mình.
Trong chính sách đối đãi nhân tài, TPC Group có chính sách thu nhập cạnh tranh và công bằng, phản ánh đúng năng lực của nhân viên. Công ty cũng cung cấp các chế độ khác như Bảo hiểm xã hội (BHXH), khám sức khỏe định kỳ, tham gia các khóa đào tạo và cơ hội đi du lịch trong và ngoài nước. Quan điểm quản trị nhân tài của TPC Group là đặt nhân tài làm yếu tố hàng đầu và ưu tiên đầu tư vào sự phát triển của nhân viên. Nhân viên sẽ được phân công vào công việc phù hợp nhất với khả năng và luôn được khuyến khích mở rộng phạm vi công việc để cùng phát triển với tổ chức.