Mô tả công việc
Supervise and validate the definition of the strategy for the Premium Sales, MICE and Sales Development segments.
Define upselling objectives to the Event Coordinators to maximise revenues for each group/event. Train teams in effective sales techniques for site inspections and other opportunities to connect with the customer/meeting planner when the group is already in the hotel
Assess group business to maximize contribution from available public space and generate room revenues whilst achieving banqueting budgets
Yield all leads prior to the offer letter being sent out in terms of hotel selected, venue assigned or rates offered within the area set up
Ensure that sales and catering PMS is well managed, maintained and updated as per company policy and standards
To assure that the sales manager, sales executive correctly organizes and successfully execute the visits to the clients and review that weekly report and to make suggestions for any necessary improvements in order to achieve the goals.
Review monthly segment report for both room & banquet revenue and find ways to improve the performance of the Hotel.
Conduct team meeting once every week. (Both in resort & HCM)
Keep abreast of the competitor’s activities on a weekly basis.
Organize and promote, in cooperation with the Food & Beverage Department special projects to stimulate Food & beverage sales within the community, including, but limited to, tournaments, balls, parties, gastronomic festivities, etc.
Ensures participation in the sales actions defined in the action plan in coordination with the corresponding segment.
Ensures the correct preparation and execution of sales inspection visits, of any nature or segment, which are to take place in the hotels under their responsibility.
Oversees the management of group quotations in the hotels under their responsibility.
Ensures the correct and complete implementation of FOCUS CRM for sales and group business management in all their teams (external sales and groups cluster) as well as the correct implementation of the MICE processes established by the Segment.
Collaboration with the Revenue Sales Partner in the implementation of the hotel's pricing strategy.
Responsible for planning and leading the pre-convention (pre-con) meeting for their groups to ensure direct relationship is created between the department heads and the meeting planner responsible for the group
Is knowledgeable of the competitors (their products, improvements, rates, strengths and weaknesses, RevPar, etc.) and maintains a cordial relationship with them to ensure that they are aware of market trends and cross-market opportunities.
Participate in those site inspections that deem appropriate due to high volume negotiations or according to the customer’s profile/market.
Ensure that the results of the site inspections carried out by their team are reported to the hotel’s Director of Sales.
Monitor deposits and payments due on the dates stipulated in the contract, updating the pro-forma invoice and sending it to the customer whenever necessary
Review group billing to make sure it is accurate
Quyền lợi được hưởng
- Attractive salary
- International working environment
- 13th month salary
- Annual Outing Trip
- Annual salary review
- Laundry uniform provided
- Participating social insurance, medical insurance, accident insurance 24/7
- 2 Day-off/week
- Benefit for birthday, mid-autumn festival, public holiday, Tet holiday,..
- Duty meal provided at canteen
- Special room rate as per Melia Hotels International policy
- Shuttle bus from Vung Tau to Melia Ho Tram
Yêu cầu công việc
- Degree in Tourism, Hospitality, Business Administration or similar.
- Upgrade or Master in Marketing will be an advantage
- Fluent English, a second language will be an advantage (better if it’s the same where the hotel is based).Marketing plan
- Business Plan
- Yield Management
- Commercial strategies
- Opera System is an advantage
- 3 years in a similar position in large hotels or international companies/2 years in the company in similar position in large hotels
Yêu cầu hồ sơ
Or contact/Hoặc liên hệ: 0254 378 9000 Ext: 5203
Hotline HR/Phòng Nhân Sự: 0911 721 747
Công ty Tân Phú Cường (TPC) có lịch sử phát triển hơn 43 năm và hiện tại là một thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp giải pháp toàn diện cho ngành Nhuộm - In - Wash (NIW). TPC cung cấp một loạt các sản phẩm đa dạng và dịch vụ chuyên nghiệp nhằm giúp khách hàng đạt được hiệu quả, an toàn và tiết kiệm (HAT). Từ năm 2019, TPC đã định hướng trở thành một tập đoàn đa ngành, hiệu quả và phát triển bền vững.
Các ngành nghề kinh doanh của TPC bao gồm:
- TPC Holding (TPCH): Quản trị tài sản và đầu tư.
- TPC Chemicals (TPCC): Ngành hóa chất.
- TPC Real Estates (TPCR): Ngành kinh doanh và đầu tư bất động sản.
- TPC Solar (TPCS): Ngành điện mặt trời áp mái.
- TPC F&B: Ngành thực phẩm và đồ uống tại Mỹ.
Tầm nhìn của TPC Group là trở thành một tập đoàn đầu tư đa ngành, đa quốc gia, thịnh vượng và phát triển bền vững qua nhiều thế hệ. Sứ mệnh của công ty là mang lại cơ hội và tài chính nhằm giúp các thành viên phát huy năng lực, có cuộc sống tốt đẹp hơn và tự hào hơn về tổ chức, đồng thời chia sẻ nguồn lực để đóng góp vào sự phát triển tốt đẹp của xã hội.
TPC Group xây dựng môi trường làm việc hòa nhã, tôn trọng và hướng đến sự phát triển cá nhân trong nghề nghiệp. Công ty cung cấp nhiều cơ hội nghề nghiệp đa dạng, cho phép nhân sự trải nghiệm công việc ở nhiều vị trí khác nhau để khám phá thế mạnh của mình.
Trong chính sách đối đãi nhân tài, TPC Group có chính sách thu nhập cạnh tranh và công bằng, phản ánh đúng năng lực của nhân viên. Công ty cũng cung cấp các chế độ khác như Bảo hiểm xã hội (BHXH), khám sức khỏe định kỳ, tham gia các khóa đào tạo và cơ hội đi du lịch trong và ngoài nước. Quan điểm quản trị nhân tài của TPC Group là đặt nhân tài làm yếu tố hàng đầu và ưu tiên đầu tư vào sự phát triển của nhân viên. Nhân viên sẽ được phân công vào công việc phù hợp nhất với khả năng và luôn được khuyến khích mở rộng phạm vi công việc để cùng phát triển với tổ chức.