The primary focus of this role is to achieve agreed business objectives within the assigned area/channel; to create & maintain positive business relationships with AL Direct Accounts and contribute to the continued growth of our business.
Duties and Responsibilities:
- Meet & exceed required annual targets by ensures that the annual sales plan is achieved in accordance with the established sales objective and strategis for assigned area.
- Find and open new accounts, retain and develop existing accounts in assigned area.
- Plan, execute and monitor sales of each Account against targets.
- Develop & sustain pipeline management to manage each Account/Prospect.
- Visits existing and potential key customers at a frequency necessary to provide good service, resolve sales issues, achieve the sales target and establishes a long-term business relationship. Also keeps a proper report of customer visits and results of the visits.
- Work in conjunction with supporting teams (Technical, Marketing, CS) to ensure the smoothest and punctual flow of products to customers.
- Support and Implement Trade marketing activities.
- Search for and enter bidding opportunities.
- Meet total team’s targets.
Job Requirement/ Specification:
Education : College or Bachelor degree in Mechanic/ Chemical/ Economics or related majors
Experience : At least 3 year direct sales experience in Automotive, Lubricant industry
Others : as follows;
- Basic in English – writing and speaking
- Have good passion to work in sales field and willing to travel for business
- Enthusiastic, self initiative and aggressive
- Strong interpersonal skills & ability to build constructive relationship with Direct Account
- Selling & Negotiation skills
- Experience in problem Solving & Handling Customer Complaints
- Good customer service attitude
- Ability to work both independently and team work.
- Ability to work under high pressure to meet sales target.
Công Ty Cổ Phần Kinh Doanh Quốc tế Simbagroup Việt Nam xuất phát từ việc giao thương, xuất nhập khẩu hàng hóa giữa Việt Nam và Trung Quốc, nơi được coi như là công xưởng của thế giới, chúng tôi đã quan sát được những khó khăn cũng như rủi ro trong việc đàm phán và vận tải hàng hoá tại thị trường rộng lớn này, vốn dĩ đặc thù rất khó khăn, phức tạp và truyền thống có những đặc điểm khác biệt riêng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2021
Mission
Nhằm giúp cho việc xúc tiến thương mại hai chiều Việt – Trung được dễ dàng và thuận lợi hơn cho các doanh nghiệp vừa và nhỏ (Small and Medium Enterprises - SMEs), SIMBA ra đời với mong muốn mang sứ mệnh, giá trị cốt lõi xoay quanh con người và công nghệ để thay đổi một ngành thương mại truyền thống lâu đời và tạo ra con đường tơ lụa, giao thương thương mại quốc tế mới dựa trên nền móng thương mại truyền thống của thế hệ trẻ với Tâm-Trí-Tín-Tốc-Tinh-Nhân.