Mô tả công việc
- Develop and monitor the implementation of activities of the Board of Directors (BOD) and BOD members / Directors.
- Arrange, organize and prepare programs, documents, and coordinate the convening of General Meetings of Shareholders, BOD meetings.
- Responsible for sending meeting invitations to attending members; attend meetings as secretary to record meeting minutes
- Draft meeting minutes, resolutions, decisions, and other documents related to the work of the General Meeting of Shareholders, BOD.
- Issue various documents of the General Meeting of Shareholders, BOD.
- Receive and implement work directives from the General Meeting of Shareholders, BOD to units and individuals below
- Monitor and update the progress of tasks according to directives of the General Meeting of Shareholders, BOD.
- Prepare regular and ad-hoc reports as required by the General Meeting of Shareholders, BOD. Provide documents and materials of the General Meeting of Shareholders, BOD upon request.
- Serve as the point of the General Meeting of Shareholders, BOD to explain procedural requirements related to legal regulations, association, and company documents to internal units of the company.
- Assist the BOD in daily tasks such as scheduling and registering work appointments, reviewing documents submitted to the General Meeting of Shareholders, BOD as required.
- Translate documents within the scope of work.
- Perform other tasks to support the development of shareholder relations of the General Meeting of Shareholders, BOD and the Chairman.
- Perform other tasks as directed by the General Meeting of Shareholders, BOD. 1/2 RESPONSIBILITIES
- Archive, update, provide timely and accurate information, and comply with company regulations.
Yêu cầu công việc
- Bachelor's degree in Law, Marketing-Business, Finance.
- Having experience as a company secretary in listed companies or Singapore companies is an advantage
- Strong interpersonal, negotiation and communication skills, for liaising with colleagues, customers, and other stakeholders
- The ability to work with IT resources such as databases and spreadsheets, for the collection and management of information
- At least 4 years of experience in related field
- Proficient English (both speaking and writing) Driven, competence, flexibility, and a willingness to learn.
- Excellent organizational and time management skills with the ability to multi-task.
- Literacy, for writing reports and presentations.
- Ability to work effectively under pressure.
- Good teamwork, analytical and problem-solving skills.
- Business-related awareness and a good knowledge of current affairs
Quyền lợi được hưởng
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Du lịch nước ngoài
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Đến với Tân Phát Long bạn sẽ có cơ hội thử sức tại một công ty xây dựng,hệ thống cơ điện lạnh , đầu tư chuyên nghiệp, môi trường làm việc năng động và nhiều thách thức. Các cá nhân được thử thách để theo đuổi mục tiêu của mình, để phát triển nghề nghiệp và duy trì sự cân bằng về phát triển nghề nghiệp và thu nhập cá nhân. Chúng tôi luôn tìm kiếm, phát triển và thăng tiến các cá nhân dựa trên sở trường và ý thức của họ. Đó là văn hóa trong chiến lược nhân sự của Tân Phát Long .
Để đảm bảo chất lượng, chúng tôi luôn đặt ra các yêu cầu khắt khe đối với cán bộ, nhân viên. Bạn sẽ luôn phải chịu áp lực lớn để hoàn thành công việc được giao theo đúng tiến độ và chất lượng yêu cầu. Các tố chất cần thiết nhất để bạn có thể thích hợp được với môi trường làm việc tại đây là:
– Năng lực chuyên môn (được hình thành từ kiến thức cơ bản, kinh nghiệm, sự ham học hỏi, tinh thần làm việc chăm chỉ , lòng yêu nghề và sự gắn bó với Công ty);
– Khả năng tự tổ chức, quản lý công việc (biết cách làm việc khoa học với tinh thần trách nhiệm cao, tuân thủ tuyệt đối nội quy làm việc và kế hoạch công tác, biết phối hợp và giúp đỡ đồng đội).