The Director of Revenue Management is responsible for the interpretation of business analytics into tactical strategy – provides focused expertise that will guide and direct the team through effective and measurable revenue management initiatives. The priority will be promote revenue growth generation among key customer segments and revenue centers, and supporting the company's brand positioning and image. S/he is responsible for data quality and analysis, providing gathered intelligence, and recommending revenue and e-commerce strategies to the Commercial Strategy team, as well as other corporate and ownership entities. In addition, the role ensures that inventory allocation and pricing parameters are positioned to support the overall revenue goals of the company, while assisting all stakeholders in maximizing profit.
YOUR DAY TO DAY:
- Design the revenue management strategy to maximize on all revenue opportunities;
- Responsible for driving commercial performance of the company;
- Responsible for the design of the segment pricing strategy;
- Analyze daily, weekly and monthly pick up reports and market trends from the different perspectives of market segment, source of business, room type, point of sale, etc., to ensure constant optimization of the pricing strategy;
- Review, monitor and control the production and evolution of the different distribution channels (GDS, IDS, Melia.com, hotel direct...) and market segments;
- Responsible for the design of a pricing strategy and room type supplement strategy that maximizes revenue from superior rooms and rooms with attribute. Monitor the performance of typologies, designing action plans for categories whose performance is not in line with expectations;
- Oversee and validate the group and event quotation process, ensuring that the operations team follow pricing instructions;
WHAT WE NEED FROM YOU:
- Bachelors or Master’s Degree in Hotel Management, Tourism or Economic Studies;
- 5+ years of experience in a similar role within the hospitality industry, preferably in a hotel chains and/ Golf / Theme park, etc…;
- A strong command of both written and spoken English is required; additional languages an asset;
- Highly computer literate with a high level command of Excel;
- Experience with: Ideas G3 RMS, Opera PMS, Channel Manager, GDS, CRS, Extranets;
- Strong analytical skills and attention to detail;
- Previous reservation experience highly preferred;
- Possessing the trait of being organized and multi-tasking;
- Ability to complete work within given deadlines;
- Maintain confidentiality of proprietary information and protect company assets.
WHAT IS IN IT FOR YOU:
- Salary is attractive and commensurate with competence;
- Other side benefits such as relocation allowance, healthcare insurance, meal allowance, home visit tickets, etc.;
- Special discounts for products and services belong to group ecosystem: Vinpearl, Vinmec, Vinhomes, Vinschool, VinFast etc.;
- Learning programs to promote growth and development so that you can perform at your full potential.
MGLAND VIỆT NAM tiền thân là Công ty Cổ phần NHK LAND được thành lập từ năm 2015. Trải qua hơn 7 năm thành lập, MGLAND đã khẳng định được vị trí và luôn phấn đấu để trở thành là đơn vị dẫn đầu trong lĩnh vực đầu tư và phân phối Bất động sản cao cấp.
Trọng tâm hoạt động của MGLAND tập trung vào hai mảng kinh doanh chính là: đầu tư, phân phối BĐS cao cấp và đầu tư căn hộ dịch vụ cho thuê với thương hiệu MGHOMES.
Với tầm nhìn "Đến năm 2025 trở thành doanh nghiệp hàng đầu về phân phối bất động sản cao cấp và đầu tư căn hộ dịch vụ cho thuê chất lượng hàng đầu Việt Nam", chúng tôi không ngừng học hỏi, cải tiến và nỗ lực vươn lên.
MGLAND tự hào là một trong số ít các doanh nghiệp tiên phong Chuyển đổi số và ứng dụng công nghệ số trong quản trị doanh nghiệp.
Chúng tôi tự hào là đại lý phân phối F1 các dự án BĐS của các CĐT lớn hàng đầu VIỆT NAM như: Vingroup, Flamingo, Dojiland, Bim Group, Nam Long Group, BRG Group, Novaland,…
Với quan điểm xây dựng doanh nghiệp là “Nơi hội tụ anh tài”, chúng tôi luôn tập trung vào xây dựng và phát triển đội ngũ nhân sự nòng cốt, coi con người là yếu tố tiên quyết để tạo nên thành công của doanh nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2017
Mission
- MGLAND với tầm nhìn trở thành hệ sinh thái dịch vụ bất động sản cao cấp hàng đầu, chúng tôi luôn nhận định rằng sự hợp tác, liên kết với quý vị chính là nền tảng mang lại lợi ích to lớn cho đôi bên, nâng tầm vị thế của doanh nghiệp. MGLAND luôn tự hào là cầu nối kiến tạo môi trường sống vượt trội, đem đến những sản phẩm gia tăng giá trị đầu tư theo thời gian cho khách hàng.
- Đối với đội ngũ nhân sự, giá trị cốt lõi MGLAND hướng tới là phát triển con người, đề cao sự chính trực, chuyên nghiệp và sáng tạo. Xây dựng mỗi nhân viên xứng đáng là một chuyên gia trong lĩnh vực đảm nhiệm.
- Xuyên suốt hải trình, chúng tôi luôn kết hợp hài hòa giữa lợi ích doanh nghiệp và xã hội, đóng góp tích cực cho sự phát triển chung, hướng về cộng đồng và niềm tự hào Việt.
- Chặng đường hiện tại và tương lai MGLAND rất hân hạnh khi nhận được sự đồng hành và ủng hộ của Quý đối tác và Quý Khách hàng. Hãy cùng chúng tôi mở ra kỷ nguyên và chinh phục những đỉnh cao mới trên thị trường bất động sản cao cấp.