A customer & marcom senior marketing manager primary responsibility is to truly understand and implement customer acquisition strategies through different marketing efforts which increase customer engagement to reaching the moment-of-truth for sales qualified leads. This position combines marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers and to ensure the optimization to achieve maximum conversion rate
This position will be the key role for managing, tracking and ensuring the customer acquisition strategies being implemented effectively across key stakeholders to achieve maximum conversion rate.
This position will be people manager of a young, dynamic and resilient team with members at different levels and experiences; and will report directly to Head of Customer & Marcom
Job accountability
- Ensure all the focused of customer acquisition action plans are well cascaded, communicated and clearly understanding from internal team to key stakeholders.
- Ensure marketing activities are aligned with customer acquisition strategies to achieve the targeted KPIs.
- Ensure the brand message & spirit are strongly translated into different marketing activities.
- Ensure the monitor & tracking of every campaign for progress or proposing a change immediately when necessary to achieve to targeted goals and for key learnings for next campaigns.
- Ensure the brand power & brand preference/ brand love in all platforms.
- Ensure all the campaign committed KPIs is delivered
- Ensure the all the customer acquisition actions & MKT efforts being communicated, guided and being used effectively from agency force.
- Understand the industry nature, business requirement and customer strategy and the connection and translation into action plans.
- Understand the customer segmentation framework and be able to develop different customer propositions for different segments.
- Master in marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, insight, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers through different customized proposition
- Understand and be able to leverage various online marketing tools and techniques, staying up-to-date with the latest trends to ensure their strategies are effective.
- Be able to engage and build connections with others, be able to discuss & align with key stakeholders of the objectives, deliverable to ensure the expected aligned outcome.
- Supervise customer acquisition & marcom team to implement all the marketing activities.
- Coordinate with media team for the up-to-date and right approach on social & other media channels
- Be a role model for staff to encourage and inspire subordinates to deliver all the execution plan with quality.
- Build & grow team through Identifying the strength and improvement area of each member and support them grow following their career aspiration.
- Create the team working environment whereas team member can feel trust, transparent and give them the freedom to grow and to share their thoughts
- Agile mindset and be able to adapt with fast change and confidently steps into the unknown.
- Be able to recognize and balance immediate priorities with future implications.
- Bachelor’s Degree in Marketing or a related field
- Fluent in English and Vietnamese
- Required competencies & proficiency: Customer strategy (Segmentation & Proposition), Customer Acquisition & Marketing Strategies Development (Advance); Digital Marketing (Advance); Stakeholder Management (Advance)
- At least 10 years of experience working in multi-national Customer/ Marketing Dept.
Tân Á Đại Thành là Tập đoàn sản xuất bồn nước và máy nóng năng lượng mặt trời lớn tại Việt Nam. Trải qua quá trình hơn 26 năm hình thành và phát triển, các sản phẩm của Tân Á Đại Thành như Máy nước nóng năng lượng mặt trời Đại Thành, Bồn chứa nước Inox dân dụng và công nghiệp Đại Thành, Bồn nhựa cao cấp Đại Thành thế hệ mới, Bồn nhựa đa chức năng Đại Thành, Chậu rửa inox cao cấp Đại Thành, chậu rửa cao cấp đại thành thế hệ mới, Bình nước nóng tiết kiệm điện Rossi,Bồn tắm cao cấp Rossi, Sen vòi cao cấp Rossi, Máy lọc nước Đại Thành… đã dần khẳng định được vị trí hàng đầu tại thị trường trong và ngoài nước khi nhiều năm liền được người tiêu dùng tin tưởng bình chọn là hàng Việt Nam Chất Lượng Cao, đạt giải thưởng "Sao Vàng Đất Việt, đạt Huy chương Vàng tại các kỳ Hội chợ Quốc tế Hàng công nghiệp Việt Nam, Cúp vàng VTOPBUILD chất lượng sản phẩm ngành xây dựng Việt Nam, đặc biệt vinh dự được nhận “Bằng khen của Thủ tướng Chính phủ” và “Huân chương lao động hạng 2” do Chủ tịch nước trao tặng.u Việt Nam với sản phẩm mũi nhọn là Bồn chứa nước bằng inox, Bồn chứa nước bằng nhựa, Bình nước nóng, Máy nước nóng năng lượng mặt trời, Ống nhựa PVC – PPR – HDPE, Máy lọc nước RO, Chậu rửa, Bồn tắm, Sen vòi, Sơn nội ngoại thất.