TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
CÔNG TY CỔ PHẦN TƯ VẤN PHÁT TRIỂN THƯƠNG HIỆU VIỆT (GOLDKEY MEDIA)
Chuyên sản xuất các chương trình truyền hình Bản tin, phóng sự về sản phẩm, dịch vụ và hình ảnh thương hiệu, TVC và những buổi talkshow nhận dạng Doanh nghiệp trên thị trường.
GOLDKEY MEDIA là cầu nối trong quá trình Doanh nghiệp quảng bá đưa sản phẩm, dịch vụ của mình đến gần với người tiêu dùng trên toàn quốc.
GOLDKEY MEDIA mang đến dịch vụ truyền thông trọn gói từ tư vấn kịch bản, soạn thảo nội dung kịch bản đến ekip ghi hình, dựng video và sắp xếp lịch phát sóng. Trong toàn bộ quá trình, chúng tôi đảm bảo chi phí, điều khoản đúng trong hợp đồng.
--> Tư vấn kịch bản theo xu hướng hiện đại, dễ dàng tiếp cận người tiêu dùng.
--> Biên tập viên xây dựng nội dung kịch bản hoàn chỉnh, phù hợp với chiến lược truyền thông, Marketing của doanh nghiệp.
--> Ekip sản xuất gồm biên tập viên, quay phim và kỹ thuật viên chuyên nghiệp, dày dặn kinh nghiệm xây dựng các chương trình truyền hình.
--> Trang thiết bị hiện đại mang đến chất lượng hình ảnh sắc nét, thực tế, màu sắc hài hòa.
--> Kỹ thuật dựng video chuyên nghiệp, nhanh chóng.
--> Tôn trọng deadline, thời gian hoàn thành video.
--> Hỗ trợ doanh nghiệp cần video gấp.
Quyền lợi của doanh nghiệp:
--> Video được thực hiện bởi đội ngũ ekip chuyên nghiệp, tận tâm, dày dặn kinh nghiệm xây dựng chương trình truyền hình.
--> Ghi hình rõ nét, trực quan hình ảnh thương hiệu và sản phẩm, dịch vụ.
--> Doanh nghiệp được cùng thảo luận và duyệt nội dung kịch bản với ban biên tập.
--> Toàn quyền sử dụng file tư liệu có logo bảo trợ của Đài vào mục đích truyền thông, Marketing.
--> Được hỗ trợ đăng tải video trên các kênh truyền thông đa phương tiện để tiếp cận nhà đầu tư, người tiêu dùng.