The e-commerce (ECM) Manager is responsible for analyzing, reviewing, recommending, and building strategic initiatives that drive business profitability by increasing visitors, improving conversion rates both online and in-store, capturing larger average order sizes, and managing margin performance. This role will ensure seamless integration of online and offline customer experiences, leading to enhanced overall conversions.
1. Define Merchandising Strategy (Omni & Online)
• Develop plans to grow strategic category focus and partnerships.
• Develop e-commerce-led sell-more plans based on analysis and gain support from Merch Head Quarter to get sales back to target.
• Lead daily/weekly/monthly/annual category analysis and define strategies to deliver sales KPIs via online & Telesales.
• Propose & execute the principle of visual merchandising (category order, PLP, PDP messages) for each category on Nguyen Kim online store.
• Work with the data team to deliver a daily pricing tracker of Nguyen Kim vs. core competitors and execute daily pricing adjustment proposal post alignment with BU Head & CEO.
• Negotiate with Merchandising Head Quarter/Top Suppliers to get online exclusive promotion plans.
2. Web Roadmap: Lead Online Customer Experience Including UX/UI, Website Content & SEO
• Review NK customer experience across touchpoints (app, website mobile, website desktop,
tablet) and recommend a product development plan to deliver the best online customer experience, with clear priority calls and measurable KPIs
• Spearhead A/B Testing Plan & Analysis for proposed changes in customer experience.
• Grow NK organic search online again via leading SEO screening, auditing & improvement with agencies and execute SEO principles with the content team.
• Define operation standards for Telesales and Online delivery requirements and work with Logistics/Operation to deliver the KPIs & tracker
3. Propose E-Commerce Innovation/Solutions If Any To Improve the E-Commerce Experience For Both Internal Users.
• Identify and propose innovative solutions to improve the e-commerce experience for both internal users and customers.
• Stay updated with the latest e-commerce trends and technologies to keep NK's e-commerce platform competitive.
4. Ownership & KPI Management
• Act as the owner of the e-commerce business, taking full responsibility for its performance.
• Set, monitor, and achieve KPIs to ensure business growth and profitability.
• Regularly report on KPI progress and make data-driven decisions to meet business objectives.Qualifications
Strong e-commerce know-how in terms of UX/UI, Content/SEO, Online Merchandising. Experience in Electronics e-commerce is a Plus.
Understanding of omnichannel strategies and execution.
Solid experience in retail P&L management.
REQUIRED BACKGROUND
Education: Bachelor's degree in Marketing or Business Management.
Experience: A minimum of 7 years in e-commerce management position, including P&L responsibility. Strong leadership and consensus-building skills among multi-functional departments.
Language: Fluent in English and/or French.
Other skills: Fluent in English and well-versed in Google Analytics.
Attitude: Proactive, own strong entrepreneurial spirit.Thưởng
Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Baoviet Healthcare
Nghỉ phép có lương
15 days
Lixibox thành lập năm 2015, là một trong những trang thương mại điện tử đứng đầu ngành bán lẻ mỹ phẩm tại thị trường Việt Nam với sứ mệnh định hướng cho phái đẹp một phong cách mua sắm mỹ phẩm thông thái và tiên tiến hơn
Hiện Lixibox sở hữu fanpage hơn 420 nghìn người theo dõi, cùng với tệp 1 triệu khách hàng, trang tạp chí riêng - Lixi Magazine với hàng nghìn lượt truy cập mỗi ngày và hơn 40,000 reviews trên các trang thương mại điện tử. Đặc biệt, máy rửa mặt Halio với hơn 20,000 reviews và luôn nằm top máy rửa mặt bán chạy trên Tiki & liên tục cháy hàng. Lixibox rất chú trọng việc phát triển đào tạo nguồn nhân lực, tạo môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động cho nhân viên. Khi gia nhập cùng LIXIBOX bạn sẽ có các cơ hội nhận được:
✔ Hỗ trợ cơm trưa văn phòng, snack, trà và cà phê luôn được setup ở pantry.
✔ Chính sách Mua hàng nội bộ giá ưu đãi từ 20% đến 50% (Thương hiệu độc quyền) dành cho toàn bộ nhân viên Công ty.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2015
Mission
Lixibox là nền tảng mua sắm mỹ phẩm thông minh, làm đẹp hàng đầu Việt Nam được các Beauty Bloggers lựa chọn để đồng hành. Chúng tôi xây dựng một nơi mua sắm đáng tin cậy cho khách hàng với các sản phẩm chính hãng, đa dạng và khác biệt.