Mô tả Công việc
1.Legal consultancy for units and individuals in LotteFinance:
- Legal advice on business activities, daily operations of the Company to promote business, protect the interests of the Company;
- Legal consultancy, consultancy on the application of law, applying internal regulations on specific cases as required by the whole system through the forms of direct consultation, legal counseling, e-mail counseling and telephone counseling;
- Participating in court proceedings and bodies conducting legal proceedings, providing counseling and support to units in the handling of labor disciplines, settlement of complaints and denunciations;
- Provide legal documents, forms and other documents to the units and individuals of the Company as required
2.Participating in the draft and finalization of the internal regulation system of the Company
- Legal advice for product development, draft of process of services and products;
- Evaluate documents of delegation and authorization of the Company;
- Develop regulations, processes, guidelines under the functions and tasks of the Legal Department;
- Verification of the legality, logic, feasibility and consistency of internal regulations, policies and procedures of the Company; Appraising the modalities, techniques and standards of internal documents;
- Research, update, review and systemize internal regulations of the Company; propose policies to develop regulations, processes and other internal documents of the Company, plans to issue internal documents periodically according to the Company's regulations;
- Management, updating internal documents system (soft file) and providing internal documents to individuals and units upon request;
3.To participate in building the system of forms, contracts, commitments and agreements of the Company:
- Directly develop forms, contracts, commitments, agreements as assigned by the Manager of Legal Department;
- Legal verification of contract forms, commitments and transactions of the Company with customers and partners in order to minimize legal risks and protect the interests of the Company;
4.Training, providing legal knowledge to the units in the Company
- Prepare lectures for each subject according to the purpose and scale of training;
- Directly participate in training of legal knowledge for the staffs of the Company under the direction of the Manager of Legal Department;
- Prepare Q & A about legal situations.
5.Management, updating of legal documents, legal information and other responsibilities
- Legal information on new contents of legal documents for leaders,
- To conduct an assessment of the impact of new legal documents on the Company's operations, to propose any changes required to the internal regulations of the Company.
- Management of legal documents (paper and electronic version, if any);
- Comply with the code of ethics for law practice and professional ethics (for lawyers);
6.Other duties as assigned by the manager and / or Head of Compliance and Legal Division.
Yêu Cầu Công Việc
- Qualifications: Graduated from university majoring in finance, banking, law or related fields (Preferably has a lawyer's certificate)
Expertise:
- Have knowledge of products, services, processes and regulations in the retail banking sector;
- Have general knowledge of law, extensive knowledge of banking and finance, preferring the retail banking.
Experience:
- Have at least 3 years of legal experience in a bank or consumer finance company
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
S.I.M. VN là nhà cung cấp nguyên liệu, hương liệu và phụ gia cho ngành công nghiệp Thực phẩm, Dinh dưỡng cho người và thức ăn chăn nuôi hàng đầu tại Việt Nam; đồng thời là công ty cung cấp các dịch vụ nghiên cứu, phát triển công nghệ và giải pháp nguyên liệu dựa trên sự thấu hiểu và khát khao cống hiến của đội ngũ dày dạn kinh nghiệm. Bề dày lịch sử, sự thấu hiểu thị trường, quá trình không ngừng phát triển để cải tiến công nghệ và dịch vụ cũng như hệ thống cơ sở vật chất và vận hành chuyên nghiệp mang đến cho chúng tôi những khả năng vượt trội để đáp ứng nhu cầu về thực phẩm, đồ uống, sức khỏe và dinh dưỡng,v.v... của mọi khách hàng.
Văn hóa làm việc tại S.I.M. VN
Các chiến lược kinh doanh và định hướng phát triển của chúng tôi đều hướng đến cải thiện chất lượng cuộc sống của con người, bao gồm các nhân viên đang làm việc cho S.I.M. VN và gia đình của họ. S.I.M. VN đầu tư vào không gian hiện đại và cơ sở vật chất mới nhất theo tiêu chuẩn quốc tế để tạo nên một môi trường làm việc thuận lợi – nơi các nhân viên của chúng tôi phát huy tối đa hiệu năng lẫn hiệu suất công việc của họ.
S.I.M. VN đầu tư vào không gian hiện đại và cơ sở vật chất mới nhất theo tiêu chuẩn quốc tế để tạo nên một môi trường làm việc thuận lợi – nơi các nhân viên của chúng tôi phát huy tối đa hiệu năng lẫn hiệu suất công việc của họ. Bên cạnh đó, chúng tôi có hơn một trăm nhân viên ưu tú, mà gần nửa trong số họ là những người đã gắn bó với S.I.M. VN từ những ngày đầu tiên. Sự đồng lòng, đoàn kết, gắn bó khiến S.I.M. VN không những trở thành ngôi nhà thứ 2 mà còn là một môi trường làm việc lý tưởng nơi đánh thức tiềm năng của mọi cá nhân.
Tại S.I.M. VN, chúng tôi trân trọng tài năng và tôn vinh sự gắn bó.
Cơ hội phát triển bản thân
S.I.M. VN đem đến cho mọi nhân viên của chúng tôi điều kiện tốt nhất để cân bằng cuộc sống và duy trì bền vững sức khỏe Tài chính lẫn sức khỏe Tinh thần.
Ngoài ra, S.I.M. VN còn tạo ra những cơ hội đào tạo để nâng cao kỹ năng và chuyên môn liên tục cho nhân viên của chúng tôi, với chuyên gia ở trong và ngoài nước.